מנכ״ל מוזיאון ישראל עוזב את תפקידו

פרופ׳ עידו ברונו, שכיהן כמנכ״ל המוזיאון במשך 4 שנים, יסיים את תפקידו בסוף השנה. הוא מסיים קדנציה שנויה במחלוקת שכללה עזיבת בעלי תפקידים בכירים ומשבר כלכלי שנגרם בעקבות הקורונה והוביל לסגירה ממושכת של המוסד בשנת 2020

מנכ"ל מוזיאון ישראל, פרופ' עידו ברונו, הודיע היום כי לקראת תום ארבע שנים בתפקיד הוא עתיד לסיים את כהונתו עד לסוף השנה. בחודשים הקרובים ימשיך המנכ"ל לפעול עם מועצת המנהלים של המוזיאון לביסוס התוכניות האסטרטגיות לטווח הארוך ויסייע בכניסתו לתפקיד של מנכ"ל חדש/ה כשייבחר. בהודעתו לצוות המוזיאון ציין ברונו כי לאחר השנים המשמעותיות כמנכ"ל המוזיאון הוא ממשיך לאתגרים מקצועיים חדשים ושונים.

ברונו עוזב את תפקידו לאחר קדנציה קצרה יחסית ומעוררת ביקורת, שכללה עזיבה של אוצרים בכירים על רקע חילוקי דיעות מקצועיים, משבר כלכלי בעקבות משבר הקורונה, שהוביל לסגירה ממושכת של המוסד בשנת 2020.

בהודעת המוזיאון מסר ברונו כי "מוזיאון ישראל הוא מוסד התרבות החשוב ביותר בשדה התרבות הישראלי ומהמוזיאונים החשובים בעולם, והייתה לי הזכות לעמוד בראשו. בשיתוף פעולה עם צוות האוצרים המעולה הקדשנו תשומת לב מיוחדת למקומה של אמנות ישראלית במוזיאון, ובמקביל לטיפוח הפוטנציאל האינטר-דיסציפלינארי העצום במחקר ובתערוכות. במהלך כהונתי פעלתי לפיתוח תכנית אסטרטגית חלוצית, להסדרת תהליכי עבודה ונהלים חיוניים תוך מתן מקום לריבוי דעות וטיפוח מצוינות, ולגיוס משאבים בארץ ובעולם. השנה האחרונה, 'שנת הקורונה', הייתה אחת השנים הקשות בתולדות המוזיאון, למרות זאת, נמנענו מפיטורי עובדים ואף הצלחנו לאזן את תקציבו לשנת 2020 ולשנה הבאה. בעבודת צוות משותפת להנהלה ולעובדים, חזר המוזיאון לפעילות מלאה בתום המשבר. בחודשים האחרונים, הגיעו אל המוזיאון עשרות אלפי מבקרים, התערוכות החדשות זוכות להתעניינות והמוזיאון ממשיך ליהנות בימים אלה מתרומות חדשות ומאמון תומכיו וידידיו בארץ ובעולם.
לאורך כל התקופה פעלתי במסירות, במקצועיות וביושר לב. כעת, כשאני מתכוון להמשיך לפרק הבא בחיי, אני חש סיפוק על מה שנעשה, ואמונה רבה בעתיד המוזיאון".

יו"ר מועצת המנהלים של מוזיאון ישראל עו"ד יצחק מלכו מסר כי "מועצת המנהלים של מוזיאון ישראל מודה למנכ"ל עידו ברונו על העבודה המסורה והמקצועית שעשה במשך קרוב לארבע השנים בהן כיהן בתפקיד מנכ"ל המוזיאון, שאפשרו למוזיאון להמשיך ולטפח את אוספיו, ולהעמיד תכנית תערוכות מעולה, שנה אחר שנה. מתוך הערכה רבה לפועלו בתכנון לטווח הארוך של המוזיאון, מועצת המנהלים ביקשה מהמנכ"ל להמשיך ולפעול בחודשים הבאים בתאום איתה להשלמת גיבושה של התכנית האסטרטגית למוזיאון שאת פיתוחה הוביל, ולארגן את הנחוץ לצורך יישומה בהקדם".

1 תגובות על “מנכ״ל מוזיאון ישראל עוזב את תפקידו”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *