ליאור גריידי ויעל הרניק זכו בתוכנית שהות אמן בסדנת ההדפס של מוזיאון פתח תקווה לשנת 2024

השניים נבחרו מתוך 140 אמנים שהגישו מועמדות לתוכנית שהות אמן בסדנת ההדפס של מוזיאון פתח תקווה לאמנות. התוכנית מוקדשת ליצירת סדרת הדפסים בהתייחסות לאוסף המוזיאון

ליאור גריידי ויעל הרניק נבחרו מתוך 140 אמנים שהגישו מועמדות לתוכנית שהות האמן בסדנת ההדפס של מוזיאון פתח תקווה לאמנות. התוכנית מוקדשת ליצירת סדרת הדפסים המתייחסת לאוסף המוזיאון. באוסף אלפי יצירות אמנות ישראלית, החל מעבודות ״בצלאל״ מראשית המאה העשרים ועד ימינו. תוכנית השהות תימשך שלושה חודשים ותכלול ליווי מקצועי של מנהל סדנת ההדפס, משה רואס. בסיום הפרויקט תוצג תערוכה מסכמת בליווי אוצרת המוזיאון לאמנות ד״ר אירנה גורדון, בגלריית ״החדר״ שבמוזיאון.

יעל הרניק, צילום: יגאל פרדו

נימוקי הוועדה לבחירת הזוכים:

"ליאור גריידי מייצר פואטיקה דרך שימוש באובייקטים מצויים, כשהוא מרחיב את האישי לתרבותי ולפוליטי באופן מושגי וחומרי. בהדפס הוא מציע את עיבוד המחווה האמנותית באמצעות שימוש בטקסט, שכפול ובהעברה, בהקשר של דיוקן היחיד  ושל הקולקטיב.

יעל הרניק, אמנית הדפס וטקסטיל, מציעה שילוב של טכניקות מסורתיות ומתקדמות תוך חקירה של אוסף המוזיאון, בעיקר תוך התמקדות בפסיפסים של גומפל. ההתבוננות שלה פנימה אל המדיום עצמו ואל האופן בו הוא מייצר משמעות ביחס למקום ולזמן, מאפשרת חשיבה מופשטת וגשמית על העכשיו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *