בוטלה תערוכת פרס לאמן פלסטיני

חממת האמנים של סרג' תירוש (ST-ARTS) והסלון לאמנות פלסטינית ביפו הודיעו על ביטול תערוכת הפרס לאמן הפלסטיני שנערכה ביוזמתם, לאחר ששתי הזוכות סירבו לקבל את הפרס. מגלריה ST-ARTS נמסר כי "אחרי תהליך ארוך שכלל סינון ממושך, עיון בעשרות תיקי עבודות וראיונות עם קובץ של מועמדים (תהליך אשר במהלכו נחשפנו לאמנות מצוינת!), החלטנו להכפיל את הפרס […]

חממת האמנים של סרג' תירוש (ST-ARTS) והסלון לאמנות פלסטינית ביפו הודיעו על ביטול תערוכת הפרס לאמן הפלסטיני שנערכה ביוזמתם, לאחר ששתי הזוכות סירבו לקבל את הפרס. מגלריה ST-ARTS נמסר כי "אחרי תהליך ארוך שכלל סינון ממושך, עיון בעשרות תיקי עבודות וראיונות עם קובץ של מועמדים (תהליך אשר במהלכו נחשפנו לאמנות מצוינת!), החלטנו להכפיל את הפרס ולהציעו ל-2 אמניות, אך לצערינו החליטו שתיהן לבסוף, שהן אינן יכולו לשתף פעולה עם מיזם כזה. הסיבה המוצהרת שניתנה ע"י אחת האמניות הנבחרות, היתה שיוזמת התערוכה היא ישראלית בלבד, חברי הוועדה הם ישראלים והיא אינה מעוניינת להשתתף בתערוכת פרס שאין בה יוזמה אקטיבית מהצד הפלסטיני".


עוד נכתב בהודעת הגלריה כי "האמניות יוותרו בעילום שם. אנו מכבדים ומקבלים את החלטתן, אך נשמח לפתוח את הנושא לדיון; תערוכת הפרס לאמן פלסטיני נהגתה ע"י היזמים מתוך כוונה לאפשר מבט מעמיק על אמנות פלסטינית, חשיפת האמנים הנבחרים ותמיכה ביצירתם; תוך מתן במה מלאה לתכנים אשר ייבחרו ע"י האמנים. היזמים מייצגים גופים פרטיים וככאלה אינם פועלים מתוך אינטרסים מדיניים\ציבוריים כלשהם. אהבת אמנות תוך הקפדה על אסטתיקה ופרקטיקה גבוהה היו המדדים היחידים בתהליך בחירת האמנים, מתוך המחשבה שיש לאפשר לאמנות לדבר בעד עצמה".

תזכורת: בחודש אפריל פורסמה בערב-רב תהייה באשר לפרס (שלמעשה אינו פרס אלא הבטחה לרכישת עבודות), ולמידת הציניות ו/או חוסר המודעות העצמית הכרוכה בחלוקתו ע"י אנשי הון ישראלים המתגוררים בבתי מידות פלסטיניים בשעה שמאות משפחות פלסטיניות המתגוררות ברחובות הסמוכים מקבלות צווי פינוי מבתיהן.

1 תגובות על “בוטלה תערוכת פרס לאמן פלסטיני”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *