מאיה ויניצקי נבחרה לתפקיד אוצרת המחלקה לעיצוב ואדריכלות במוזיאון תל אביב לאמנות

מאיה ויניצקי נבחרה לתפקיד אוצרת המחלקה לעיצוב ואדריכלות במוזיאון תל אביב לאמנות. היא תיכנס לתפקידה החדש ב-1 ביולי 2022 ותחליף את האוצרת מאירה יגיד-חיימוביץ שתפרוש לגמלאות

מאיה ויניצקי נבחרה לתפקיד אוצרת המחלקה לעיצוב ואדריכלות במוזיאון תל אביב לאמנות. היא תיכנס לתפקידה החדש ב-1 ביולי 2022 ותחליף את האוצרת מאירה יגיד-חיימוביץ שתפרוש לגמלאות.

מאיה ויניצקי היא בוגרת תואר ראשון במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, ותואר שני ביחידה למחקר התרבות, אוניברסיטת תל אביב. היא עובדת במוזיאון תל אביב לאמנות, בתפקידי אוצרות שונים החל משנת 2007 ומשנת 2012 משמשת אוצרת משנה במחלקה לעיצוב ואדריכלות. ויניצקי היא מרצה בכירה במחלקה לעיצוב תעשייתי (B.Des) ובתוכנית התואר השני בתקשורת חזותית, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים.

ויניצקי אצרה במוזיאון תל אביב לאמנות בשנים האחרונות את התערוכות הנושאיות: "סולאר גרילה: תגובה בונה לשינויי אקלים" (2019), "מוזיקה אסורה: תקליטי רנטגן בברית המועצות 1964-1946" (2018), "3.5 מטרים רבועים: תגובה בונה לאסונות טבע" (2017). ואת התערוכה NFT": אחד מסוגם" שתיפתח ב- 5 ביולי 2022. כמו גם תערוכות יחיד של יוצרות ויוצרים מקומיים, ביניהן ורד קמינסקי אבנים מלאכותיות (2015), והתערוכה חנן דה לנגה: אקס ליבריס (2011).

מאיה ויניצקי מסרה בעקבות בחירתה לתפקיד: "זוהי זכות גדולה עבורי להתמנות לאוצרת המחלקה לעיצוב ואדריכלות במוזיאון תל אביב לאמנות. בתקופה סוערת זו, בה העולם משתנה במהירות מבחינות רבות, ובהם שינויים טכנולוגיים, סביבתיים, חברתיים, אופי החיים של כולנו משתנה. עבור שדות העיצוב והאדריכלות, זוהי קרקע לפעולה ובעבור המחלקה זוהי אפשרות לבחינה של שינוי וחדשנות. המחלקה תהווה במה משותפת – מקומית ובינלאומית – למחקר ותערוכות, תוך דיאלוג מתמיד בין המוזיאון, אנשי ונשות מקצוע בתחומים השונים וקהל המבקרים. אני מודה לטניה כהן עוזיאלי, מנכ"לית המוזיאון ולמירה לפידות, האוצרת הראשית, על האמון שנתנו בי."

מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות, טניה כהן-עוזיאלי: "אני מברכת על מינויה של מאיה ויניצקי לאוצרת המחלקה לעיצוב ואדריכלות ומודה מקרב לב למאירה יגיד-חיימוביץ, מייסדת המחלקה שמסיימת בימים אלה את תפקידה. הנוכחות הגוברת של עיצוב ואדריכלות במוזיאונים המרכזיים בעולם, מעידה על החשיבות וההשפעה הרבה של התחומים הללו בתרבות העכשווית, מטכנולוגיה ועד סוגיות פוליטיות וחברתיות בוערות. מאיה מגיעה לתפקיד עם ניסיון מקצועי מעמיק, ידע רחב, סקרנות אינסופית ויד על הדופק בעניין מה שקורה בארץ ובעולם. אין לי ספק שהיא תוביל בכישרון רב את המחלקה לעבר צמיחה וחדשנות, תטפח יזמות ותפתח חשיבה מקורית ויצירתית במחקר ותערוכות העתידיות"

1 תגובות על “מאיה ויניצקי נבחרה לתפקיד אוצרת המחלקה לעיצוב ואדריכלות במוזיאון תל אביב לאמנות”

    הכרתי את מאיה, ידידה של בתי יעל, בעת שירותה הצבאי. אז צעירה ידענית סקרנית מרשימה.
    הצלחה בתפקידה החדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *