המלצת השבוע: מארק יאשאייב מכה פעמיים

האמן המרתק וחובב הקיום הבו-זמני מארק יאשאייב מציג שתי תערוכות מסקרנות: "ורק מן הפתאום ההוא והלאה", תערוכת יחיד במוזיאון תל-אביב, ותערוכה זוגית בגלריה תיאטרון החנות. בשתיהן הוא מציע התייחסות מורכבת לחלל התצוגה

בעבודותיו של מארק יאשאייב יש משהו ששואף תמיד להיות בשני מקומות בו בזמן. כבר שנים שהוא בונה גוף עבודות מסקרן ומעמיק שבוחן את גבולות המדיום הצילומי, מצלם קומפוזיציות מורכבות ובהן הדפסות גדולות מימדים של תצלומים מארכיונו הפרטי, מייצר הצבות מורכבות עם עבודות דו-ממדיות שבוחנות את אופיו של הצילום כאובייקט פיסולי, ומתייחס בצורה מורכבת לחללי התצוגה שהעבודות נמצאות בהם.

במהלך החודש הקרוב יהיה יאשאייב בשני מקומות בו בזמן באופן נוסף: שתי תערוכות שלו מוצגות בחללים שהם כמעט הפכים מוחלטים זה לזה. תערוכת היחיד שלו "ורק מן הפתאום ההוא והלאה" מוצגת במוזיאון תל-אביב עד סוף מאי, וביום חמישי הקרוב תיפתח תערוכה זוגית של רונה פרלמן ושלו, "הזכוכית הגדולה", בגלריה תיאטרון החנות – חלל תצוגה עצמאי שמתקיים בוויטרינות של חנות לשעבר שהפכה לתיאטרון ולגלריה עצמאיים ברחוב העלייה בדרום תל-אביב.

התערוכות שונות מן הסתם בהיקפן, אך בשתיהן מציע יאשאייב התייחסות רגישה ומרתקת לחלל שבו הן מוצגות. בתערוכה במוזיאון יאשאייב מציג תצלומים של מיצבי צילום, אחד מהם מתייחס ישירות לארכיטקטורה של הגלריה לצילום באגף החדש של מוזיאון תל-אביב (אולי החלל התמוה ביותר במוזיאון), בעוד שבוויטרינה מרובת ההשתקפויות והתרחשויות שברחוב העלייה יאשאייב מציג תצלומים מרובדים של חלונות ראווה, השתקפויות והפרעות המתייחסות למצב הצפייה הטבעי של התערוכות בחלל, שתמיד סופגות לתוכן קצת מרחוב העלייה.

זו הזדמנות מיוחדת לצפות בשתי תערוכות מרובדות כל-כך של אמן מרובה רבדים בעצמו בו בזמן, במרחק של נסיעת אוטובוס אחת.

"ורק מן הפתאום ההוא והלאה", גלריה לצילום ע"ש דורון סבג-ors בע"מ, הבניין ע"ש שמואל והרטה עמיר, מוזיאון תל-אביב. אוצרת: רז סמירה. נעילה: שבת, 27.5.17
"הזכוכית הגדולה", תערוכה זוגית עם רונה פרלמן. אוצרת: טלי קיים. פתיחה: חמישי, 20.4.17

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *