הוכרזו הזוכים בפרסי מוזיאון ישראל לאמנות ולעיצוב לשנים 2016-2015

בין הזוכים: סיגלית לנדאו, עידו מיכאלי, תמיר צדוק, פסי גירש והילה בן ארי

סיגלית לנדאו זוכה בפרס סנדברג לאמנות ישראלית, עידו מיכאלי זוכה בפרס קולינר לאמן ישראלי צעיר, תמיר צדוק זוכה בפרס ז'ראר לוי לעידוד היצירה בצילום, פסי גירש זוכה בפרס קבלין למפעל חיים בצילום, איה בנטור ובילי רגב זוכות במענק סנדברג למחקר בתחומי העיצוב , והילה בן-ארי זוכה בפרס פינס לגרפיקה ישראלית.

בהודעת המוזיאון נכתב כי מדי שנתיים מעניק מוזיאון ישראל, ירושלים, פרסים בקטגוריות שונות לאמנים מצטיינים ובולטים בתחומם, כהוקרה וכעידוד לפועלם ולעשייתם האמנותית.

פרס סנדברג לאמנות ישראלית יוענק לסיגלית לנדאו (נ.1969), מהאמניות הפוריות, המקוריות ופורצות הדרך של האמנות הישראלית מאמצע שנות התשעים ועד היום. ללנדאו אמנית רב תחומית, יכולת נדירה ליצור דימויים רבי עוצמה ההופכים לאיקוניים – בין אם בווידיאו או במיצב. ב-2002 בתערוכתה "The Country" שינתה את כללי המשחק כשהציגה מיצב שאפתני, טוטאלי ומלא עוצמה בעל מסר פוליטי חזק שעסק בחיים בשוליים בתנאי הישרדות קיצוניים. . ב-15 השנים האחרונות ים המלח מהווה כר פעולה עשיר ליצירתה שהיא בבחינת תרכובת של נושאים פוליטיים ואקטואליים עם מיתוסים קדומים.

פרס ביאטריס קולינר לאמן ישראלי צעיר יוענק לעידו מיכאלי (נ.1980), אמן בין תחומי המלהטט בין האמנות העכשווית לבין אתנוגרפיה ואומנויות מסורתיות ובוחן היבטים סוציולוגיים של זהות. יצירותיו הן מארג המזמן הכלאות מרתקות של ייצוגים מאידיאולוגיות שונות, הן בבחינת אירוע החוגג את האפשרות שמזרח ומערב, עבר והווה, קודש וחול יחיו בכפיפה אחת.

פרס אנריקה קבלין לצילום על מפעל חיים יוענק לפסי גירש (נ.1959), אמנית שיצירתה מתפרשת על פני ארבעה עשורים וזכתה להכרה ולהערכה עוד בראשית הדרך. בשנת 1989 זכתה מטעם מוזיאון ישראל בפרס ז'ראר לוי לצלם צעיר וכעת נבחרה לפרס מפעל חיים על יצירתה המגוונת והעשירה ועל עיצוב שפה אמנותית ייחודית. עבודותיה מעלות על נס את העיסוק ביופי, במוות ובזיקה ביניהם תוך שהן חוקרות את המדיום הצילומי עצמו.

פרס ז'ראר לוי לעידוד היצירה בצילום יוענק לתמיר צדוק (נ.1979) על דרכו האמנותית הגם שהיא צעירה, ניכרת בה טביעת ידו של האמן אשר בשנים האחרונות עוסק בייצוגים שונים של מזרחיות, ערביות וגבריות בתרבות המקומית תוך התנסות מתמדת במגוון רחב של כלים, בעיקר בצילום ובוידאו.

פרס יעקב פינס לגרפיקה ישראלית יוענק להילה בן ארי (נ.1972), אמנית בולטת בשדה האמנות הישראלי, שבשנים האחרונות הוסיפה את אמנות ההדפס למכלול יצירתה בווידאו ובפיסול. בעבודותיה היא בוחנת את נוכחותו של הגוף האנושי במרחב; את יכולותיו, התאמצותו וגבולותיו בהקשרים תרבותיים, חברתיים ופוליטיים מגוונים.

מענק סנדברג למחקר בתחומי העיצוב יוענק לאיה בנטור (נ.1981) ובילי רגב (נ.1987) על עבודתן "גוף האדם כממשק", אשר התמקדה בקשרים שבין מחוות גוף לממשקים. מחקרן מציע בחינה של כלים חדשים לתיעוד וייצוג תנועה תוך שימוש בטכנולוגיות וידע עכשוויים. החיבור להיסטוריה עשירה של מיפוי וניתוח תנועה אנושית בארץ ובעולם יתרום להעשרת הידע בתחום העיצוב והן בתחומים משיקים.

פרסי מוזיאון ישראל, ירושלים לאמנות ולעיצוב לשנת 2016 יוענקו בטקס חגיגי בגלריה לאמנות ישראלית, במוזיאון ישראל, ירושלים ביום שלישי, 10.1.17 בשעה 18:30 בערב. את הטקס תפתח הסופרת והבמאית פרופ' מיכל גוברין במחשבות על יצירה: "ורוח מרחפת על פני המים".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *