הוכרזו הזוכים בפרס היצירה בתחום הציונות

"אוסף מוסררה" של ביה"ס מוסררה לצילום, הציירת יוליה רבסקי והצלמת אורלי אביב הם זוכי/ות פרס היצירה הציונית לשנת 2013. בועדת השיפוט ישבו ד"ר הדרה שפלן, מני פאר ודורון קאופמן. אוסף מוסררה יקבל פרס בסך 40,000 ש"ח, ושתי הזוכות יקבלו 5,000 ש"ח כל אחת. להלן נימוקי השופטים: "אוסף מוסררה" של ביה"ס מוסררה: "האוצרות היא חלק בלתי […]

"אוסף מוסררה" של ביה"ס מוסררה לצילום, הציירת יוליה רבסקי והצלמת אורלי אביב הם זוכי/ות פרס היצירה הציונית לשנת 2013. בועדת השיפוט ישבו ד"ר הדרה שפלן, מני פאר ודורון קאופמן. אוסף מוסררה יקבל פרס בסך 40,000 ש"ח, ושתי הזוכות יקבלו 5,000 ש"ח כל אחת. להלן נימוקי השופטים:

"אוסף מוסררה" של ביה"ס מוסררה:
"האוצרות היא חלק בלתי נפרד מהיצירה האמנותית בימינו. האוסף שאצר אבי סבג מחבר בין אמנים צעירים, שחלקם סטודנטים בבית הספר לצילום במוסררה. השימוש האמנותי בצילומים ישנים, מסמכים ועדויות מוקלטות הופך את משקעי העבר למעיין "רדי מייד" אמנותי. צבעי אנימציה עכשווית חומים-שחורים וצבעי ברט חובבני ישן צהוב-דלוח מתחברים כאן כמכנה משותף לצבעי החולות של הדור הראשון שמרד בבצלאל (…לא הרחק ממוסררה), ולחום הבהיר של הדיקטים שבטאו את רוח "דלות החומר" של דור האמנים התל אביבי המודרני. זהו צבע האוקר הישראלי ששולט כבר מאה שנים ביצירה האמנותית המתחדשת בארץ ישראל. צבע "עני" שדלותו היא איכותו. ארמונות לא נמצאים במילון האמנות המקומית. אוסף מוסררה מתחבר ליצירה אחת שמייצגת את הרצון להצליח בעזרת מה שיש לנו. חברי הוועדה ממליצים להקדיש את הפרס למלגות לתלמידי בית הספר לצילום במוסררה שהשתתפו בתערוכה, ושתחולקנה באופן שייקבע ע"י הנהלת בית הספר".

יוליה רבסקי (על עבודת הגואש "החקלאות תנצח"):
"גם היצירה הזו מנהלת דו שיח אמנותי עם יצירות העבר באמנות הישראלית. הציור מתאר, לכאורה, כאקווארל תמים של נחום גוטמן, את עבודת החקלאות בארץ. את החלוצים הציונים שעסקו בחקלאות מחליפים בציור הזה פועלים זרים. עבודת האדמה נשארה נושא מקומי ראוי לציור אלא שהדמויות המככבות בו התחלפו. הסגנון הנאיבי של הציור רק מדגיש את איכותו האירונית".

הצלמת אורלי אביב (על עבודת הווידיאו " Rainbow End" המתארת נוף חורפי בתל אביב של ימי "עמוד ענן"):
"הצלמת הצליחה לתאר בשני קטעי ווידאו קצרים את ההוויה הישראלית העכשווית. מבעד לחלון של מכונית הנוסעת ברחובות תל אביב נשקפים השמיים המעוננים בחורף המבורך והגשום של סוף שנת 2012. העובדה שהקטעים צולמו בחורף בו ירדו מהשמיים האלה על תל אביב, העיר העברית הראשונה, גם שני טילים ששוגרו מרצועת עזה מתארת את המציאות המקומית. הגשם יורד לאיטו וגם השלום לא בא בעיתו.

"פרס היצירה בתחום הציונות" הינו יוזמה של שרת התרבות והספורט לימור לבנת שנועדה "לעודד יוצרים לתת ביטוי לערכי הציונות, להיסטוריה של התנועה הציונות ולחזרת העם היהודי למולדתו ההיסטורית, כל זאת במטרה להעשיר את התרבות הישראלית. אמת המידה הבלעדית שנקבעה לזכייה בפרס, הייתה איכות היצירה".
הזוכים בקטגוריות היצירה הנוספות הם:
תיאטרון: ההצגה "הילכו שניים יחדיו" של תיאטרון הקאמרי ואנסמבל הרצליה. יחלקו את הפרס: הסופר ומחזאי ההצגה א.ב יהושע והשחקנים גיל פרנק ורמי ברוך.
קולנוע: יחלקו את הפרס בית הספר לקולנוע ואמנויות "מעלה" על סרטו "הכוח לספר"; והסרט "להיות כמו אבי" של המפיק נועם פנחס והבימאית ענבל שפרינצק.
מוזיקה: ביה"ס MUZIK בי"ס גבוה ליצירה והפקת מוסיקה, על הפרויקט "דרכך קדימה". מעבדים: דורון פלסקו, אוהד בן ארי, אולג איוונצקי, שחר פליישר, סטיבן אנגל, עידן אגוזי, אסי פרץ, גיא אתגר ותומר שמי.
דורון טוייסטר על יצירתו "כי אנו עמך אנו נחלתך";
ספרות: יחלקו את הפרס כתב העת "משיב הרוח" ודן כנר על הפרויקט "דן כנר קורא את התנ"ך".

2 תגובות על הוכרזו הזוכים בפרס היצירה בתחום הציונות

    החמצה וחנופה ליוצרים מהביצה התל-אביבית.
    את הרומן הציוני המרגש במסלול ילדותה החמצתם כבוד השופטים. מי כמוני יודעת כמה בפרס זה כמו בכל פרס אחר מתחנפים לאניש השמאל , השכם והערב.

    אני חושבת שלא צריך להתחבא אחרי ראשי תיבות כאשר מגיבים .
    שהפרסים שנתנו , נתנו לא מפני שהתחנפו לאנשי שמאל , אלא מפני שהצלמות
    ראויות .אני מכירה אישית אחת מהן .אורלי אביב היא צלמת עתורת פרסים בארץ ובחו'ל .היא לא גרה בתל אביב .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *