סוזן לנדאו היא המנכ"לית והאוצרת הראשית החדשה של מוזיאון ת"א

סוזן לנדאו, אוצרת ראשית לאמנויות במוזיאון ישראל, תהיה מנכ"לית ואוצרת ראשית במוזיאון תל אביב. לנדאו תיכנס לתפקיד בספטמבר 2012,  אחרי 34 שנות עבודה במוזיאון ישראל. בניגוד להצהרות קודמות של ראש עיריית ת"א-יפו רון חולדאי וחברי ועדת האיתור הוחלט לבסוף שלא לפצל את תפקידי המנכ"ל והאוצר הראשי, וכך אישר היום (ראשון) דירקטוריון מוזיאון ת"א את המלצת […]

סוזן לנדאו, אוצרת ראשית לאמנויות במוזיאון ישראל, תהיה מנכ"לית ואוצרת ראשית במוזיאון תל אביב. לנדאו תיכנס לתפקיד בספטמבר 2012,  אחרי 34 שנות עבודה במוזיאון ישראל.
בניגוד להצהרות קודמות של ראש עיריית ת"א-יפו רון חולדאי וחברי ועדת האיתור הוחלט לבסוף שלא לפצל את תפקידי המנכ"ל והאוצר הראשי, וכך אישר היום (ראשון) דירקטוריון מוזיאון ת"א את המלצת חברי הועדה עו"ד חיים סאמט, עירית רפפורט, דורון סבג, ד"ר רון פונדק, אלן בהרב ועופר ללוש, למנות את לנדאו לתפקיד הכפול. המינוי מגיע כ-8 חודשים לאחר מותו של המנכ"ל והאוצר הראשי הקודם של המוזיאון פרופ' מוטי עומר, על רקע מחאה נגד התנהלותו של המוסד בכלל וועדת האיתור בפרט. במהלך תקופה זו שימשה סגניתו של עומר שולי כסלו כממלאת מקומו כמנכ"ל והאוצרים דורון לוריא ואלן גינתון שימשו כאוצרים ראשיים מחליפים.

לסוזן לנדאו ניסיון מוזיאלי רב. היא החלה לעבוד במוזיאון ישראל בשנת 1978 ומכהנת מאז 1998 כאוצרת ראשית. כמו כן אצרה לנדאו את ארט פוקוס 4, הביאנלה הבינלאומית לאמנות עכשווית, ירושלים (בשיתוף יגאל צלמונה, 2003), ואת הביתן הישראלי בביאנלה ה-52 בוונציה (יהודית סספורטס: שומרי הסף, 2007). היא בקיאה מאד בנעשה בעולם האמנות הבינלאומי, וידועה בהעדפתה למדיה חדשה.

סוזן לנדאו מסרה כי "זהו מינוי מסעיר, המצריך חשיבה מחודשת של תפקיד המוזיאון לא רק במכלול העיר תל אביב, אלא גם בקונטקסט כלל-ארצי ובינלאומי. אני רואה חשיבות רבה ביצירת תיאום פעילויות המוזיאון בשלושת בנייניו, ומקווה לגבש, עם צוות המוזיאון, תכנית תערוכות דינמית, עכשווית ומעוררת השראה".

2 תגובות על סוזן לנדאו היא המנכ"לית והאוצרת הראשית החדשה של מוזיאון ת"א

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *