שירה נגד העבדות חדשה

המחאות נגד חברות כוח האדם ונגד מוזיאון תל אביב התאחדו אמש לאירוע שירה ואמנות. כ-40 משוררים ואמנים נפגשו באגף החדש של המוזיאון, הקריאו שירה ונאמו נגד ניצול עובדים בידי חברות כוח אדם. האמנים ניסו לתלות את התערוכה "העבדות החדשה" בצורה פיראטית בכניסה לגלריה לצילום ע"ש דורון סבג וחברת כח האדם או.אר.אס בע"מ המתמחה בהוזלת העבודה, […]

המחאות נגד חברות כוח האדם ונגד מוזיאון תל אביב התאחדו אמש לאירוע שירה ואמנות. כ-40 משוררים ואמנים נפגשו באגף החדש של המוזיאון, הקריאו שירה ונאמו נגד ניצול עובדים בידי חברות כוח אדם. האמנים ניסו לתלות את התערוכה "העבדות החדשה" בצורה פיראטית בכניסה לגלריה לצילום ע"ש דורון סבג וחברת כח האדם או.אר.אס בע"מ המתמחה בהוזלת העבודה, אך שומרים חמושים שנשכרו במיוחד וניצבו במקום משעות הצהריים מנעו את תליית התערוכה.

"באנו כדי לסמן את האתר הזה כזירת פשע, הפשע של חברות כוח האדם" אמר האוצר יהושע סימון בתחילת האירוע. תהל פרוש קראה בוז גדול נגד חברות כוח האדם ודרשה שיעופו מחייה. עוד נאמו והקריאו שירה ערן הדס, מרחב ישורון, מתי שמואלוף ויובל בן עמי. נציג איגוד העובדים "כוח לעובדים" סיפר על תנאי ההעסקה המחפירים של עובדים בכל הארץ. רונן אידלמן ציין שגם במוזיאון רבים מן העובדים מועסקים ללא תנאים סוציאליים נאותים והזכיר את מאבק מורי האמנות במרכז החינוך המוזיאון, הפועל בבית מאירהוף שברחוב דובנוב, והצביע על המאבטחים שכנראה מועסקים גם הם בתנאים דומים. בסוף האירוע התקיימו שיחות עם מאבטחי הקבלן, שהביעו תמיכה במאבק ואף הציעו למוחים דרכי מחאה נוספות. בין השאר הסבירו המאבטחים שבפעם הבאה במקום לנסות להיכנס לגלריה מוטב פשוט לחסום את הכניסה למוזיאון.

אחרון הדוברים היה רועי צ'יקי ארד, הנמנה עם יוזמי האירוע, שאמר ש"אנחנו רוצים להראות לו שעולם האמנות מקיא אותו" (את דורון סבג). ארד הוסיף כי אמנים רבים סירבו להשתתף באירוע מחשש לפגיעה בפרנסתם.

אמניות ואמנים הגיעו עם עבודות במדיות שונות וניסו לתלות את התערוכה הזמנית באמצעות סלוטייפ. מספר אמנים שהגיעו עם עבודות גדולות נאלצו להישאר בחוץ בטענה שאסור להכניס אמנות למוזיאון ללא אישור.

האירוע התקיים בשיתוף פעולה של גרילה תרבות, כוח לעובדים, כתבי העת לאמנות 'החדש והרע' ו'ערב רב', ארכיון אדריכלות ישראל ועיתון השירה מעין.

2 תגובות על שירה נגד העבדות חדשה

    חבל שלא הייתי. נשמע כיף!

    כל הכבוד ליזמה ומלוא הערכה למשתתפים. חבל שלא ידעתי על האירוע.
    אסור להרפות. אסור להשאיר את החלש בדד כי הוא לא.
    כל אחד הוא אור קטן וכלנו אור איתן, סורה חושך מפני האור. סורה!!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *