רב ערב 31.10.23

כמה מילים על פיטורי עורך ארטפורום, מפגש עם רונן אידלמן בסדנאות האמנים בתלפיות, ריכוז מידע על יוזמות אמנות ויצירה בזמן חירום וקריאה לשליחת טקסטים | רב ערב לעת מלחמה

קוראות וקוראים יקרים,

השבועות המטלטלים שעוברים עלינו מעוררים רגשות ותגובות שונות. כאנשי אמנות וכפעילים פוליטיים, כמי שמכירים באלימות מערכתית של כיבוש, ובה בעת כמי שעברו זה עתה טראומה מחרידה, אנחנו מנסים לגבש את קולנו. בשבוע שעבר הפצנו מכתב מחאה נגד עצומה שפורסמה בכתב העת האמריקאי לאמנות ״ארטפורום״, ולא הזכירה כלל את הטבח שביצעו אנשי חמאס בדרום ישראל. בעקבות פרסום מכתב הנגד החלה שרשרת אירועים בת שבוע, שבסופה פוטר עורך ״ארטפורום״. חרף חוסר ההגינות והמקצועיות של מערכת ״ארטפורום״, לא זו התוצאה שקיווינו לה. בזמן שהגופות עודן נערמות, אנחנו מעדיפים להשאיר את המחלוקות על אופני גינוי של עולם האמנות הבינלאומי מאחור.

עוד באתר: בשבועות האחרונים פורסם כי האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל ומוסדות השכלה נוספים השעו סטודנטים בעקבות תלונות על הבעת תמיכה בחמאס ברשתות חברתיות. הענשת סטודנטים על פעילות שנעשית מחוץ לכתלי המוסד, על בסיס ראיות שנויות במחלוקת ותוך ניתוק ממצבם הכללי של סטודנטים פלסטינים במוסדות ישראלים, לוקה בבעיות משפטיות, פדגוגיות ומוסריות גם יחד. שי־לי הורודי כותבת על חשיבותו של עמוד שדרה, במיוחד בימים קשים."כל האמצעים כשרים ואין סגנון ביטוי אחד שעדיף על משנהו, ובלבד שהם מציעים מחאה ונחמה, מציאות ישירה או מציאות חלופית־כיפית. כל זאת בתנאי שהם מתנהלים על ציר של אהבה מול דרך הפחד שמציע הטרור". חיים מאור כותב על אמנות בעידן של טרור.



מערכת ערב רב מזמינה אתכן ואתכם לשלוח הצעות למאמרים וטקסטים

מאז הקמתו בשנת 2010, ערב רב מבקש לתת במה לשיח מעמיק, מורכב ומגוון על אמנות ותרבות בשפה העברית. אנו שואפים להשתמש בפלטפורמה שלנו כדי להרחיב את גבולות הדיון.

מערכת ערב רב מקבלת הצעות לטקסטים באופן שוטף ואנחנו מזמינים אתכם ואתכן לשלוח לנו הצעות למאמרים, ביקורות, מסות, ראיונות, מאמרים חזותיים וטקסטים נוספים בהיקף של 500–5000 מילה למייל: [email protected]

המערכת שומרת לעצמה את הזכות לבחור טקסטים לפי שיקולים של איכות, רלוונטיות ותזמון.



"זה כבר לא אמנות" / הרצאה של רונן אידלמן

סדנאות האמנים בתלפיות

רביעי, 1.11.23, בשעה 20:00

זה כבר לא אמנות – דיפרמילציה והזדהות יתר, ״המכון לטכנולוגיה חיובית״, ״מדינת ויימאר״ – באמצעות פרויקטים אלו ואחרים ידבר רונן אידלמן על מחקר מבוסס אמנות, על השימוש ב״הזדהות יתר״ ועל האפשרויות והדרכים של אמנות ותרבות ליצור הבנה מעמיקה יותר של המבנים, המוסדות והטכנולוגיות שאיתם אנו חיים.

ד״ר רונן אידלמן הוא אמן, מעצב וחוקר מירושלים. הוא מייסד ועורך שותף של מגזין האמנות והתרבות ערב רב, ומעצב גרפי שהוציא לאור וערך מספר כתבי עת, מגזינים וספרים פוליטיים ואמנותיים.

הצטרפו אלינו פיזית ברחוב האומן 26 ירושלים, או בזום https://us02web.zoom.us/j/89227863128

מגב בווימאר, רונן אידלמן, 2007



מאז החלה המלחמה, בזמן שמשפחות שלמות מפונות מבתיהן ובכל הארץ יושבות ויושבים בחדרי ביטחון, אנו עדים ליוזמות רבות ומרגשות של מוסדות וגורמים אזרחיים שמתארגנים לספק הפוגה דרך יצירה ואמנות. ישנה התגייסות כללית של אנשי עולם האמנות ליוזמות אזרחיות משלל סוגים, ואנחנו יודעים שרבות ורבים מכם מחפשים איך להשתלב. הקדשנו עמוד באתר לריכוז מידע על יוזמות אמנות ויצירה בזמן חירום.

העמוד יתעדכן באופן שוטף ויומיומי. אם יש לכם יוזמה שתרצו להפיץ או שידוע לכם על משהו שלא מופיע אצלנו, נשמח אם תשלחו לנו אל: [email protected]

ילדות במערך המתנדבים של ת"א תרבות המחוגה, צילום: דנה חרס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *