מנכ"לית חדשה למוזיאון ארצות המקרא ירושלים

המנכ״לית החדשה של מוזיאון ארצות המקרא ירושלים היא ד״ר ריסה לויט. ד״ר לויט מגיעה למוזיאון מסן דייגו, קליפורניה, היכן ששימשה פרופסורית וראשת המחלקה למדע הדתות והמחלקה ללימודים קלאסיים ומדעי הרוח באוניברסיטת המדינה בסן דייגו (SDSU).

המנכ״לית החדשה של מוזיאון ארצות המקרא ירושלים היא ד״ר ריסה לויט. ד״ר לויט מגיעה למוזיאון מסן דייגו, קליפורניה, היכן ששימשה פרופסורית וראשת המחלקה למדע הדתות והמחלקה ללימודים קלאסיים ומדעי הרוח באוניברסיטת המדינה בסן דייגו (SDSU). שם היא גם שימשה כראשת התוכנית ללימודי יהדות. כעולה חדשה, היא העתיקה את מגוריה לא מכבר לירושלים על מנת לכהן בתפקידה החדש.

בנוסף להוראה באוניברסיטה ולניסיונה הניהולי, לד״ר לויט ניסיון משמעותי כאוצרת, מעצבת תערוכות ויועצת אקדמית. בחמש עשרה השנים האחרונות היא עבדה עם רשות העתיקות כאוצרת תערוכת המגילות הגנוזות בצפון אמריקה. בשותפות עם רשות העתיקות אצרה תערוכות בסן דייגו, טורונטו, רליי, ניו יורק, בוסטון, פילדלפיה, סינסנטי, סולט לייק סיטי, דנבר ולוס אנג׳לס. כמו כן שרתה כאחת מתוך חמש יועצות אקדמיות במוזיאון היהדות והסובלנות במוסקבה, רוסיה.

לאחרונה סיימה לאצור תערוכה וירטואלית אודות אוקראינה בת זמננו עבור המוזיאון המלכותי באונטריו, קנדה.

ד״ר לויט נולדה וגדלה בטורונטו, קנדה. היא בעלת תואר בוגר מאוניברסיטת יורק ותואר מוסמך מאוניברסיטת טורונטו. כמו כן יש לה תואר מוסמך נוסף ודוקטורט בהיסטוריה עתיקה, עם התמחות בישראל, מאוניברסיטת קליפורניה, סן דייגו. היא חיברה שני ספרים ומספר קטלוגים של תערוכות.

הוועד המנהל של המוזיאון בחר בה פה אחד לאחר הליך חיפוש מעמיק שכלל בחינה של מועמדים מישראל ומחו״ל. לויט נכנסה לתפקידה בינואר 2023. כחלק מתפקידה כמנכ״לית, ד״ר לויט תוביל את המוזיאון לחיבורים עם קהילות חדשות ותומכים, ותחזק את מעמדו כאחד מהמוזיאונים המובילים בישראל.

בתיה בורובסקי, מייסדת שותפה והמנכ״לית הראשונה של מוזיאון ארצות המקרא ירושלים: ״אני מברכת את ד״ר ריסה לויט בהיכנסה לתפקיד. אני בטוחה שתביא לתפקיד את הידע הרב שלה ואת הניסיון שצברה במהלך שנותיה ומאחלת לה הצלחה רבה".

צבי ניקסון יו"ר הוועד המנהל: "ד"ר לוויט מביאה עימה ניסיון ניהולי וידע עשיר בתחום ההיסטוריה העתיקה והארכיאולוגיה, גם באקדמיה וגם בתערוכות חשובות בחו"ל שהנגישו אוצרות חשובים לציבור הרחב. במהלך הקריירה שלה הוכיחה כי היא יודעת לשלב בין יכולות ולנהל כמה משימות בו זמנית באופן המוביל להצלחה בעבודה קשה וממוקדת. אנו משוכנעים כי הידע והניסיון הרב יחזקו את מעמדו של המוזיאון כאחד מבין המוזיאונים המובילים בישראל".

ד״ר ריסה לויט: ״אני נרגשת מההזדמנות ומהזכות להוביל את מוזיאון ארצות המקרא ירושלים, ובמיוחד לעבוד בשיתוף פעולה עם אוצרי המוזיאון, ראשי המחלקות והצוות המוכשר, ומאמינה שביחד נוכל להביא את המוזיאון לשיאים חדשים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *