נירית נלסון מונתה לאוצרת בכירה לאמנות עכשווית במוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל, ירושלים הודיע היום על מינויה של נירית נלסון לאוצרת בכירה לאמנות עכשווית ע"ש משפחת לנדו, באגף לאמנויות. נלסון היא אוצרת עצמאית מוערכת בתחומי האמנות העכשווית, מרצה וראש המסלול לאוצרות באקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל".

מוזיאון ישראל, ירושלים הודיע היום על מינויה של נירית נלסון לאוצרת בכירה לאמנות עכשווית ע"ש משפחת לנדו, באגף לאמנויות. נירית נלסון היא אוצרת עצמאית מוערכת בתחומי האמנות העכשווית, מרצה וראש המסלול לאוצרות באקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל".

נלסון אצרה למעלה מ-40 תערוכות במוזיאונים ובחללי אמנות בישראל ובחו"ל ובהם מוזיאון ישראל; מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית; מוזיאון ארץ-ישראל תל אביב; הגלריה האוניברסיטאית לאמנות של אוניברסיטת תל אביב; המוזיאון לאמנויות יפות בטאייפיי; הטריאנלה לצילום בהמבורג; לופ – הפסטיבל הבינלאומי לאמנות וידיאו בברצלונה; מוזיאון האנגארם לאמנות בסאול; תערוכות קונספט בירידי עיצוב ואמנות בטוקיו ועוד.

מעבר לעיסוקה כחוקרת ואוצרת בינתחומית בשדה האמנות העכשווית, נלסון יזמה וניהלה פרויקטים שונים למען טיפוח קהילת האמנים בישראל ובעולם לצד קידום החינוך לאמנות ולמוזיאולוגיה. היא שמשה משך שנים רבות היועצת לענייני אמנות של קרן ירושלים וכן ניהלה את תוכנית שהות האמנים הבינלאומית JCVA שנבחרה כאחת מתוכניות הרזידנסי הנחשבות בעולם.
מאז 1998 ועד היום היא מרצה במסגרת התואר הראשון והשני באקדמיה בצלאל, שם יזמה והובילה מסלולים פורצי דרך בתחום האוצרות העכשווית.

מנכ"ל מוזיאון ישראל, דניס וייל: "ניסיונה העשיר של נירית מכשיר אותה היטב לשמש בתפקיד האוצרת לאמנות עכשווית; היא מביאה עימה ניסיון במחקר ובהוראה בדגש על אמנות ציבורית, ואלה יועילו לה להציג את כוחה של האמנות העכשווית בדרכים שיהיו ביקורתיות ובה בעת נגישות. אנו במוזיאון ישראל שמחים על שובה של נירית ומצפים לנתיבים חדשים שייסללו וירחיבו את ההשפעה של תערוכות האמנות העכשווית – שייחצבו מאדמת העיר ירושלים רבת הניגודים והמפרה – על מוזיאונים ועל הקהל ברחבי העולם".

תמי מנור-פרידמן אוצרת ראשית לאמנויות: "אני שמחה לברך את נירית נלסון על מינויה לאוצרת המחלקה לאמנות עכשווית ועל חזרתה אל נמל הבית של מוזיאון ישראל בו החלה את הכשרתה. נירית מביאה עמה בקיאות אקדמית והיכרות מסועפת עם אמנים, אוצרים ואספנים ברחבי העולם; מאחלת לה הצלחה בהובלת המחלקה והמוזיאון אל עבר האתגרים העומדים כיום לפתח האמנות ושיח התרבות, בעידן של תמורות ומשברים גלובליים".

נירית נלסון: "אני שמחה לחזור למוזיאון ישראל, הבית בו גדלתי ולמדתי, כאוצרת המחלקה לאמנות עכשווית. אוסף המחלקה העשיר והחשוב מהווה נקודת מוצא נפלאה לעיון קשוב בשאלות הנוקבות ביותר של שדה האמנות. אני מצפה לתרום לקידום המחלקה באמצעות אוצרות המכוונת לשימור נכסיה והישגיה המשמעותיים לצד פעולה המקיימת שיח ער עם מגמות השינוי והחידוש בתחום".

1 תגובות על “נירית נלסון מונתה לאוצרת בכירה לאמנות עכשווית במוזיאון ישראל”

    היי נירית מזל טוב והצלחהרבה.ממש מת
    אים לך התפקיד החדש.אני זוכרת את
    השיעורים המרתקים שלך בשילוב עם
    דליה שרון.זוכרת אותי ואת אלינער ???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *