שי זילברמן הוא זוכה פרס אלימה ריטה לאמנות ההדפס תשפ"ב 2022

פרס אלימה ריטה לאמנות ההדפס הוא פרי יוזמתה ומחשבתה של האמנית אלימה ושיתוף פעולה עם המשכן לאמנות, עין חרוד.

שי זילברמן הוא זוכה 'פרס אלימה ריטה לאמנות ההדפס' לשנת 2022.

פרס אלימה ריטה לאמנות ההדפס הוא פרי יוזמתה ומחשבתה של האמנית אלימה ושיתוף פעולה עם המשכן לאמנות, עין חרוד. הפרס  נועד לשתי מטרות עיקריות, האחת, לשמר את זכרה ואת פועלה של אלימה כאשה, כאמנית וכמורה. השנייה, לתמוך ולעודד אמנים ויוצרים מתחום אמנות ההדפס. הקרן ע"ש אלימה הוקמה בשיתוף עם המשכן לאמנות, עין חרוד. פרותיה מוענקים מדי שנתיים לאמן או אמנית לצורך מימוש של פרויקט בתחום ההדפס ומועברים לסדנת ההדפס, שנבחרת ע"י הזוכה.

שי זילברמן, קרדיט: יח"צ

מנימוקי הוועדה:

בעבודות ההדפס שלו, שי זילברמן מושפע מפרקטיקות המאפיינות את דרכו ואת מרכיבי שפתו האמנותית בתחום הקולאז', בעיקר המתח בין תכנון לבין אקראיות. הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, בשימוש שהוא עושה בטכניקות של פירוק והרכבה. שי זילברמן מרבה להשתמש בדימויים הלקוחים מצורות גיאומטריות, מופשטות ואורגניות, מתרחק מדימוי צילומי או פיגורטיבי ושואף ליצור חיבורים אקראיים ומופשטים של צורה וצבע.

בבחינה זו תחום ההדפס משמש לו כמעבדה שבה הוא מיישם מנעד הכולל גזירה, חיתוך, קריעה וקיפול, שיטות עבודה שמומרות גם לטכניקות של מונופרינט, תחריט צילומי והטבעות על נייר. הועדה התרשמה מאיכות עבודותיו של שי זילברמן בטכניקות ההדפס ומיכולתו להרחיב את גבולותיו.

ועדת הפרס: אילה אופנהיימר, יהודית בז'רנו, מור טבנקין, סמדר שינדלר, יניב שפירא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *