דרישה להסרת עבודות מהתערוכה במוזיאון ר״ג במחאה על הורדת הציור "ירושלים"

במכתב, שממוען לסגן ראש העירייה ויו״ר הנהלת מוזיאון ר״ג עו״ד רועי ברזילי עם העתק לאוצרת הראשית של המוזיאון סבטלנה ריינגולד, הביעו האמנים.ות את מחאתן על שיקולים זרים ובלתי מקצועיים שחדרו לניהול מוזיאון

אמניות ואמנים המשתתפים בתערוכה ״המוסד״ במוזיאון ר״ג פנו למוזיאון בדרישה להסיר את יצירותיהם מתצוגה. במכתב, שממוען לסגן ראש העירייה ויו״ר הנהלת מוזיאון ר״ג עו״ד רועי ברזילי עם העתק לאוצרת הראשית של המוזיאון סבטלנה ריינגולד, כותבים האמניות.ים כי עקבנו בדריכות ובצער אחר השתלשלות האירועים בתערוכה ״המוסד״, שאצרה סבטלנה ריינגולד במוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית. אנו האמניות והאמנים מציגים בתערוכה והשאלנו את עבודותינו למוזיאון ברצון ובברכה על פתיחתו המחודשת, בתקווה כי מוסד מושקע זה ישמש עוגן תרבותי חשוב במפת האמנות בישראל. בעצם השתתפותנו בתערוכה סמכנו את ידינו ועל שיקוליהם המקצועיים-אמנותיים של האוצרת וצוותה, המשקפים את חופש היצירה והביטוי.

ימים בודדים אחרי הפתיחה החגיגית והמרגשת נדהמנו לגלות כי שיקולים זרים בלתי מקצועיים חדרו למוזיאון. בהנחיית ראש עיריית רמת גן, מר כרמל שאמה הכהן, ובאישור אחר כך של הוועד המנהל – הורד מן התערוכה הציור ״ירושלים״ מאת הצייר דוד ריב. משכך, נפגע קשות חופש הביטוי והיצירה ונפגמה מן היסוד התערוכה כפי שאצרה אותה הגב׳ סבטלנה ריינגולד לאחר תהליך מחקרי ממושך, וסביבת העבודה שלנו כאמנים הפכה ללא בטוחה ומאוימת.

תערוכה ומוזיאון לאמנות הם זירה למפגש ורב שיח, גם אם זה לעיתים נוקב ומעורר מחלוקת. ברוח זאת שמחנו על המלצת השופט להגיע לפשרה שתאפשר את הצגת העבודה בתיווך ראוי ורגיש לקהל. צר לנו כי צעד זה לא אומץ ע״י ראש העירייה והוועד המנהל. חוסנו ועצמאותו של המוזיאון משקפים את חוסנה של החברה והתרבות שלנו.

אנחנו, ועמנו רשימה ארוכה של אמנים, מוזיאונים, גלריות, מוסדות אמנות, איגוד האוצרים, איגוד האמנים הפלסטיים, מצטערים על כך שהתערבות פוליטית הסבה נזק למוזיאון המחודש ולמעמדו המקצועי בארץ ובעולם.

בשם חופש הביטוי ויושרתנו המקצועית אנו דורשות.ים את הסרת עבודותינו מהתערוכה לאלתר. אנחנו נברך על פשרה מוסכמת שתאפשר את החזרת ציורו של דוד ריב ושל עבודותינו, החתומות.ים מטה לתערוכה.

על החתום (א"ב משפחה):

  1. ראידה אדון
  2. דב אור נר
  3. כרמית בלומנזון
  4. זהר אלעזר
  5. רויטל בן אשר פרץ
  6. ארנון בן דוד
  7. הדר גד
  8. דוריאן גוטליב
  9. נועה גור
  10. מירו (מאיר) גל
  11. אפרת גל נור
  12. מירב הימן
  13. אסף הינדן
  14. אלא היתם
  15. אליעזר זוננשיין
  16. ליאור זלמנסון
  17. ליביה טליאקוצו
  18. יובל יאירי
  19. מארק יאשאייב
  20. עודד ידעיה
  21. דנה יהלומי
  22. פיליפ כהן (אספן, משאיל)
  23. עפרי כנעני
  24. אילת כרמי
  25. ענבל מארי כהן
  26. קטורה מנור
  27. כרם נאטור
  28. משה ניניו
  29. קבוצת סלה-מנקה
  30. אילנה סלמה אורתר
  31. הדס עפרת
  32. אבנר פינצ'ובר
  33. נעמה צבר
  34. תמיר צדוק
  35. זויה צ'רקסקי
  36. לימור צרור
  37. אולגה קונדינה
  38. מחמוד קייס
  39. ברק רביץ
  40. ברק רובין
  41. יאנה רוטנר
  42. דוד ריב
  43. אלדד רפאלי
  44. רונן שהרבני
  45. מיכל שמיר
  46. בל שפיר

3 תגובות על דרישה להסרת עבודות מהתערוכה במוזיאון ר״ג במחאה על הורדת הציור "ירושלים"

    אנא ציינו את התערןכה המתקיימת ביום שישי (7.1)
    בשעה 11 במוזיאון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *