ורה ולדימירסקי היא הזוכה לשנת 2021 בפרס לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר. פרס לורן ומיטשל פרסר הוא פרס שנתי שמוענק מטעם מוזיאון תל אביב לאמנות זו הפעם השביעית. הזוכים בפרס בשנים קודמות הם רמי מימון (2015), מארק יאשאייב (2016), רונית פורת (2017), דניאל צאל (2018), אלי סינגלובסקי (2019), וב־2020 זכתה בו אפרת חכימי. הפרס כולל מענק כספי של 5,000 דולר ותערוכת יחיד במוזיאון תל אביב לאמנות.

ורה ולדימירסקי, “קירות נייר (10)”, 2016
ולדימירסקי בוגרת המחלקה לצילום בבצלאל, ובעלת תואר ראשון ותואר שני במחלקה לאמנות, בצלאל. היא הציגה תערוכות יחיד והשתתפה בתערוכות קבוצתיות בגלריות בארץ ובעולם. ב־2016 זכתה בפרס לאמן צעיר של משרד התרבות והספורט, וב־2019 בפרס ע”ש יורי שטרן למצוינות בצילום, משרד העלייה והקליטה.
צוות השופטים בוועדת הפרס כלל את מירה לפידות, האוצרת הראשית של מוזיאון תל אביב לאמנות, ד”ר סימון פוסטר, האוצרת הראשית של מוזיאון פינקוטק דר מודרן, מינכן, וד”ר תומאס זליג, ראש מחלקת צילום, מוזיאון פולקוואנג, אסן.
מתוך נימוקי השופטים: עבודתה של ורה ולדימירסקי עוסקת ברשמיה כמהגרת־עולה ובחוויותיה כאדם צעיר המחפש את זהותו ודרכו בעולם. כך, למשל, בפרויקט “הדירה האחרונה” ביקרה בכל 26 הדירות שבהן גרה וצילמה אותן. היא הציבה את התצלומים בדירתה הנוכחית, וצילמה אותם מחדש ליצירת קולאז’. בעבודה אחרת יצרה טפט המאזכר את הסביבה הביתית המוכרת לה מילדותה באוקראינה, ועליו דגם חוזר של צמחייה ישראלית, רקפות ודרדרים. ולדימירסקי פועלת ברגישות, בהומור, ועם עין חדה לסביבה הבנויה, ההרואית, של הפרויקט הישראלי המודרניסטי, כמו גם לכשליו הנגלים בהזנחה מאוחרת. היא רותמת את היכרותה המעמיקה עם מגמות צילום אוונגרדיות של ראשית המאה העשרים, לבחירותיה האסתטיות העכשוויות. הניסיונות של ולדימירסקי בקולאז’, במונטאז’ ובהצבות של צילום בחלל, מציעים חוויית צפייה המשלבת מפגש בין־תרבותי של עבר והווה, פה ושם.



האדרכלית עליאל קיי, שותפה עמיתה במשרד קיסלוב קיי אדריכלים ומרצה ותיקה במחלקה לאדריכלות, נבחרה לכהן כראש בית-הספר לאדריכלות באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים. קיי תחליף את האדריכלית פרופ' אלס ורבקל, שעמדה בראש בית-הספר בשנים האחרונות.
קיי, בוגרת המחלקה בהצטיינות, עבדה כמרכזת ומנחת סטודיו שנה א', ובהמשך כמנחת סטודיו הפביליון. קיסלוב קיי אדריכלים זכה בתחרויות מרכזיות, ובהן תכנון קמפוס החינוך ברמת-אפעל, בניין העירייה וכיכר העיר אילת, הפיתוח של האנגר 2+3 בנמל יפו, המרכז הקהילתי ברמת-אביב הירוקה וקמפוס החינוך באור-יהודה. קיי היא מן המקימים של "קבוצה וכו'", קבוצה יוצרת העוסקת באקטיביזם חברתי ובחקר המרחב הציבורי. עבודותיה הוצגו בביאנלה הבינלאומית לאדריכלות ברוטרדם, בביאנלה לאדריכלות ואדריכלות נוף בבת-ים, במוזיאון ישראל, בבית הנסן בירושלים ובמסגרות אחרות. זוכת פרס קרן אמריקה-ישראל ושני פרסי הצטיינות מטעם בצלאל.
מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית הודיע על רכישת שבע עבודות אמנות ישראלית לאוסף הקבע שלו, במימון קרן הרכישה על שם צילה ירון ז"ל. סך הרכישות לשנים 2025–2026 עמד על 200,000 ש"ח, ובהן עבודות של זיוה ילין, אלהם רוקני, אמירה זיאן, מיטל כץ מינרבו, חנאן אבו חוסיין, אפרת גל-נור וורד אהרונוביץ. 

