פורסם תעריפון שכר אמן ואמנית מעודכן של איגוד האמנים הפלסטיים לשנת 2021

בעקבות דיאלוג ממושך עם מוסדות אמנות ציבוריים רבים נוספים, פרסם לאחרונה איגוד האמנים הפלסטיים גרסה מעודכנת של התעריפון, מתוך כוונה שהתעריפון המעודכן יביא להצטרפותם של מוסדות נוספים להסדר תשלום שכר אמן ואמנית קבועים.

הסדרת תשלום שכר אמן ואמנית במוסדות ציבוריים הוא אחד מתחומי הפעילות המרכזיים של איגוד האמנים הפלסטיים בשנים האחרונות. במדינות מתקדמות רבות בעולם כמו קנדה, גרמניה, נורבגיה וצרפת החלו בעשור הקודם להסדיר את תשלום שכר האמן במוסדות אמנות ציבוריים על פי תעריפון קבוע.

בישראל, מצב העניינים בחלק גדול מהמוסדות הציבוריים הוא כזה שבו כל בעלי המקצוע התומכים ביצירת האמן והאמנית – אוצרות, מסגרים, מובילים, סדרניות וכו׳ — זוכים לשכר הוגן עבור עבודתם, בעוד שהאמן והאמנית, שבלי יצירתם לא הייתה תעסוקה לכל השאר, הם היחידים שלא מקבלים שכר עבור עבודתם.

בשנים האחרונות פעל האיגוד להעלות את הנושא למודעות, ובשנת 2018 פרסם תעריפון שכר ראשון לשדה האמנות הישראלית. תעריפון השכר הקודם של האיגוד אומץ על ידי פרויקט ״תרבות לפריפריה״, והפך לכלי שמיש עבור אמנים ואמניות שעובדים מול מוסדות ציבור. בעקבות פרסומו אף החלו מוזיאונים אחדים לשלם לאמנים ואמניות שכר באופן קבוע.

בעקבות דיאלוג ממושך עם מוסדות אמנות ציבוריים רבים נוספים, פרסם לאחרונה איגוד האמנים הפלסטיים גרסה מעודכנת של התעריפון, מתוך כוונה שהתעריפון המעודכן יביא להצטרפותם של מוסדות נוספים להסדר תשלום שכר אמן ואמנית קבועים.

את התעריפון המעודכן אפשר לקרוא ולהוריד כאן. לקבלת עידכונים על פרסומים חדשים ואירועים של איגוד האמנים הפלסטיים, הרשמו לניוזלטר של האיגוד.

4 תגובות על פורסם תעריפון שכר אמן ואמנית מעודכן של איגוד האמנים הפלסטיים לשנת 2021

    'תעריפון' ,איזה שם דוחה.
    אוי לאמנים שמתעסקים בתעריפונים.
    מעניין לשאול בני נוער המשתוקקים לעסוק באמנות אם משאת נפשם היא להוריד ולקרוא בתעריפון, או להירשם לניוזלטר של האיגוד. חברות באיגוד היא הוכחה להעדר אינטלקט- חרקירי של הרוח.

    אוי כמה שאת צודקת. תבורכי

    מה שבני הנוער המשתוקקים לעסוק באמנות באמת כמהים אליו, זה לעבוד בחינם לגמרי כאנשים בגירים, ואז בלילה להשאיר תגובות מרירות בערב-רב.

    מהי מידת ההשפעה של התעריפון על מוסדות האמנות?

    יש לי תערוכת יחיד באחד המוזיאונים הציבוריים, האם עליי לדרוש מהמוזיאון שיכבד את התעריפון? הרי לא ישימו עליי.
    לא רק שהמוזיאון יודע שאני לא אסרב לתערוכה גם מבלי שישלמו לי, (שכן ישנן מאות אמניות שיקפצו על ההזדמנות), האוצר גם בא בבקשה להשאיר עבודה "מתנה"..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *