קרן רפפורט מרחיבה את פרסי האמנות ומשנה את מתוויהם בהתאם לצרכי השעה

הקרן תרכוש השנה מאמנים בני כל גיל המתגוררים בישראל, עבודות בסך 150,000 דולר עבור אוסף האמנות הישראלי במוזיאון תל אביב לאמנות. בנוסף, תממן קרן רפפורט תערוכת אמנות ישראלית עכשווית פתוחה לקהל במרחב הציבורי

קרן רפפורט ייסדה ב-2006 פרס שנתי המוענק לשני אמנים ישראלים – אמן/ית בכיר/ה ואמן/ית מבטיח/ה. מדי שנה נפתחות במוזיאון תל אביב לאמנות, תערוכות יחיד של זוכי הפרס.

לנוכח שנת הקורונה, החליטה הקרן ע"פ חזונם של ברוך ורות רפפורט ומתוך מחויבות לקידום עולם התרבות, להגדיל את תמיכתה בקהילת האמנות בישראל.

בשנה שבה נאלץ מוזיאון תל אביב לאמנות, כמו שאר מוסדות התרבות, לסגור דלתותיו למבקרים, וקיומן של תערוכות במרחב הפיזי נמצא בסימן שאלה, הוחלט לשנות את מתווה הפרס לשנת 2021 ולהתאימו לצורכי השעה. המתווה הייחודי שגובש בשיתוף המוזיאון, מציע שני אפיקים לתמיכה באמנים מבטיחים ובכירים:

רכישת עבודות לאוסף האמנות הישראלי ע"ש רות וברוך רפפורט במוזיאון תל אביב לאמנות

קהילת האמנים והאמניות בארץ, נאבקת על קיומה בתנאי שוק האמנות ההולך ומתמעט בעשורים האחרונים. עיתות מגפת הקורונה הקצינו את התנאים שבהם עומדים אמניות ואמנים, ורבים מהם נאלצים לוותר על חללי עבודה ולעמוד בפני דחיות וביטול תערוכות. מתווה הרכישות יהדהד את החלוקה המסורתית של הפרס והתמיכה החובקת באמנים בכירים וצעירים, ויהווה תרומה משמעותית לשדה האמנות הישראלית בארץ. מצורף קול קורא – טופס מקוון להגשה באתר

תערוכה במרחב הציבורי:

סגירת מוסדות התרבות במהלך חודשי הסגר הדגישה את הצורך להרחיב ולהגמיש את הגבולות הפיזיים של המוזיאון. במהלך החודשים הקרובים ייזום מוזיאון תל אביב לאמנות, תערוכה בתווך בין המרחב הפרטי למרחב הציבורי. התערוכה במימון מלא של קרן ברוך ורות רפפורט, תתקיים במרחבי סף אדריכליים ותהיה זמינה לעוברים ולשבים.

שני הפרויקטים יתועדו ויועלו לאתר מוזיאון תל אביב לאמנות ולאתר פרסי רפפורט, ויזכו לנראות רבה בתקופה שבה התרבות מוצאת עצמה חסומה לעין הציבור.

1 תגובות על “קרן רפפורט מרחיבה את פרסי האמנות ומשנה את מתוויהם בהתאם לצרכי השעה”

    מבקש תגובה לבקשתי, העברתי חומר אליכם, לגבי התמיכות שאתם נותנים לאמנים , בתאריך 6 לינואר 2021.בתודה ןברכה על מפעלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *