מפעל הפיס הכריז על הזוכים ב"פרס מפעל הפיס לאמנויות ומדעים ע"ש לנדאו" לשנת 2020

הפרס, המוענק מדי שנה, נחשב לאחד הפרסים היוקרתיים בישראל, בין הזוכים בתחומי האמנויות הצייר שי אזולאי ויוצרי המחול ניב שיינפלד ואורן לאור

מפעל הפיס הכריז על הזוכים ב"פרס מפעל הפיס לאמנויות ומדעים ע"ש לנדאו" לשנת 2020. פרסים בסך 1.35 מיליון ₪ יוענקו לתשעה אמנים ומדענים כאות הוקרה על מצוינותם, תרומתם והשפעתם על המחקר, המדע, האמנות וחיי התרבות בישראל. הפרס, המוענק מדי שנה זה תשע עשרה שנה, נחשב לאחד הפרסים היוקרתיים בישראל והוא ניתן על שמו של מיכאל לנדאו, שמונה לראש מפעל הפיס בשנת 1951.

בין הזוכים בתחומי האמנויות הצייר שי אזולאי ויוצרי המחול ניב שיינפלד ואורן לאור. מנימוקי השופטים:

"בגוף עבודותיו, בוחן שי אזולאי בצורה עקבית, מפוכחת ובלתי מתפשרת את פעולתו של הצייר בסטודיו ואת מקומו בחברה בכלל ובחברה הישראלית ובדת היהדות בפרט, כל זאת תוך התייחסות לתולדות האמנות ולמסורת הציור המערבית. ציורו הכנה והריאליסטי-רפלקסיבי של אזולאי הינו קול חריג, ועם זאת מקומי בכל נימיו.

הכוריאוגרפיות של שינפלד ולאור פונות לקהל רחב, ובה בעת הן רבות רבדים ומאתגרות פרשנויות בהקשרים של שדות אמנות חוץ-מחולית ושדות ידע מגוונים נוספים. בעבודותיהם הם מתבוננים בשאלות מהותיות ואוניברסליות של ההוויה האנושית ובתימות מקומיות ישראליות"

ניב שיינפלד ואורן לאור, קרדיט: יח"צ

בין יתר הזוכים בפרס: לואי להב (הפקה מוזיקלית), אסטרופיזיקה וחלל, פרופ' אבישי דקל  הזדקנות בריאה- פרופ' אהוד גזית וכו' פרופ' דוד אוסישקין (ארכיאולוגיה) ופרופ' אריק רימרמן (עבודה סוציאלית). עקב אילוצים הזוכה בתחום התיאטרון יוכרז בהמשך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *