כרם נאטור הוא זוכה פרס קיפר מטעם קרן וולף לשנת 2020

נאטור, יליד נצרת בן 28, הוא אמן רב-תחומי העוסק ברישום, הדפס דיגיטלי, וידאו ומיצג

קרן וולף החליטה להעניק את פרס מלגת אינגבורג בכמן לשנת 2020, מיסודו של האמן אנסלם קיפר, לכרם נאטור, אמן רב-תחומי העוסק ברישום, הדפס דיגיטלי, וידאו ומיצג.

נאטור, יליד נצרת 1992 החי ועובד בת״א, הציג תערוכות יחיד והשתתף בתערוכות של קבוצות רבות ובפרויקטים שונים בגלריות ובמוזיאונים ואף זכה בפרסים ובמענקים על יצירותיו. הוא בוגר תואר ראשון ושני בבצלאל, ועבודותיו הוצגו בין השאר במוזיאונים ובפסטיבלים שונים בישראל ומחוצה לה, ביניהם מוזיאון ישראל ומוזיאון האומנות בבוכום גרמניה (2020), מוזיאון חיפה (2019), גלרית רוזנפלד והגלריה לאומנות באום אל פחם (2018) ובמוזיאון תל אביב (2017, 2018).

בנימוקי ועדת השיפוט נכתב כי "יצירותיו של נאטור חושפות השקפות ותמונות עולם שגורות כהבניות חלשות התלויות בחוסר ההלימה של הוראות השפה אל מול ביצועיה הממשיים התלויים בנסיבות משתנות למן מגבלות תנועות הגוף, משקלו, ותחושותיו, ועד יחסיו של האמן עם קהילותיו. כך, פעולתו הפרטית של האמן מאירה מצב כללי אודות ידיעותינו את המציאות והשתתפותנו בהבניית מערכי הידע כנענות לחוסר ההלימה של שתי פרדיגמות שונות: הראשונה, אובייקטיבית, בה אנו נענים לייצוגים הסמיוטיים והמדעיים, השנייה, סובייקטיבית, בה הפעולות והחוויות שלנו יוצרות מציאויות באורח בלתי אמצעי".

עוד הוסיפה הועדה כי "נאטור חושף את הטבע המזויף של התפיסה העצמית המניחה מראש התאמה שלמה בין הוראות השפה וביצועי השפה בעולם, בין היותנו רציונליים ונטייתנו לדעות קדומות, טעויות, והומור, ובין התשתית האתית, האסתטית והפוליטית הרכה והמשתנה תדיר והמשמשת כר לכינונן של זהויות מורכבות".

כרם נאטור

מבין ההמלצות הרבות שניתנו בשבחו של נאטור, צוין כי "במקום שיח ביקורתי של מחשבה דיכוטומית של קורבן ומתקרבן, ניתוח וחשיפה של מבני כוח ופורק של אשמה, מציע נאטור מערך מעורר השראה בו חמלה, הומור, אמונות טפלות, מדע ורוחניות חוברים לכדי יצירה מעוררת השראה באשר לחיים עצמם".

מלגת אינגבורג בכמן מוענקת ע"י קרן וולף משנת 1991, לעידוד אמנים צעירים ומבטיחים בישראל. המלגה ניתנת מתרומתו הנדיבה של האמן הגרמני אנסלם קיפר (Anselm Kiefer) חתן פרס וולף לציור לשנת 1990, אשר ביקש לייסד את המלגה על שמה של המשוררת האוסטרית אינגבורג בכמן Ingeborg Bachman) 1926 – 1973)  כאות הוקרתו ליצירתה הספרותית והפילוסופית ולהגשים את חזונו בקידום אמנים צעירים. בין זוכי הפרס בעבר האמנים סיגלית לנדאו, יעל פרנק, דניאל זק, דורון רבינא, גלעד רטמן, גיא בן נר, רותי סלע, ועוד.

4 תגובות על כרם נאטור הוא זוכה פרס קיפר מטעם קרן וולף לשנת 2020

    האם עוד מישהו חוץ ממני חושב שהרעש סביב נאטור הוא חסר פרופורציות, ומדובר בסכ"ה באילוסטרטור די סביר, עם יכולת רישום די בינונית ונגיעות צבע עדינות, אך עם יח"צ בשמיים ולא מזיק גם, סליחה, נטיות פוליטיות המאדירות אותו בהיותו שייך למיעוט הנכון והצודק.

    בסך הכל העבודות שלו בכללן לא מרשימות ולא ברור איך ועל סמך מה הוא זוכה בכל הפרסים שקיימים

    מזכיר את המצב בזמן המלחמה הקרה וטרם נפילת החומה ומסך הברזל. כל אמן מזרח אירופאי, רמזן קונספטואליסט, נחשב ליאונרדו דה וינצ'י.
    לא נורא, ככה זה, תקופת מעבר ומירב הברכות לנאטור

    שייך למיעוט הנכון ולצוות יח"צ נכון לא פחות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *