העליון השיב את ״תיק ברבור״ לדיון במחוזי

חצי שנה לאחר פינוי גלריה ברבור ממשכנה בהוראת בית המשפט המחוזי וחודשיים לאחר שנפתחה בחלל חדש, בית המשפט העליון קיבל את ערעור הגלריה באופן חלקי והורה על דיון נוסף בבית המשפט המחוזי

פסק דין של בית המשפט העליון שהתקבל אתמול, משיב את הדיון בעתירתה של גלריה ברבור נגד פינוייה מנכס הנמצא בבעלות עיריית ירושלים לבית המשפט המחוזי, וחייב את העירייה בתשלום הוצאות משפט בסך 5000 ש״ח. בפסק הדין שחיברו השופטת יעל וילנר והשופטים עוזי פוגלמן ואלכס שטיין, נקבע כי בהחלטתו הקודמת של ביהמ״ש המחוזי, לא ניתן משקל לטענת מפעילי הגלריה כי בניגוד לטענת העירייה כי הוראת הפינוי נבעה מצורך בהקצאת הנכס לגן ילדים, ההחלטה מבוססת על שיקולים פוליטיים זרים. השופט עוזי פוגלמן הוסיף בפסק הדין כי בחינת העדויות והצלבת תאריכיהן מצביעה על ״תשתית ראשונית״ לטענות הגלריה, ומחייבת בירור בדיון נוסף.

גלריה ברבור מנהלת מזה חמש שנים מאבק משפטי נגד החלטת עיריית ירושלים לפנותה מן הנכס בו פעלה מראשית דרכה בשנת 2005. בחודש מרץ 2020 קיבל ביהמ״ש המחוזי את תביעת העירייה והורה לפנות את הגלריה. ביולי 2020 נפתחה הגלריה מחדש בחלל תצוגה אחר בעודה ממשיכה לנהל הליכים משפטיים נגד העירייה בעזרת עורכת הדין בתיה קאופמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *