דרורית גור אריה תעמוד בראש התוכנית ללימודי אוצרות וחשיבה חזותית בסמינר הקיבוצים

גור אריה שימשה עד סוף 2019 כמנהלת ואוצרת ראשית של מוזיאון פתח תקוה לאמנות, וזכתה להכרה בשלל פרויקטים מקומיים ובינלאומיים

דרורית  גור אריה תעמוד בראש התוכנית ללימודי אוצרות וחשיבה חזותית בסמינר הקיבוצים. בהודעת המינוי נכתב כי ״התוכנית תבקש להפנות זרקור למציאות בישראל תוך זיקה גם לגלובאלית העכשווית, שהתכנסה עכשיו תחת חוקי מציאות חדשים ונדרשת גם לעולם הווירטואלי. "אני מאמינה שמרכז בינתחומי עירוני שוקק תחת מטריה של פקולטה לאמנויות יהפוך למרחב מעבדה מוביל ומחולל תרבות תוך דיאלוג מאתגר עם המרחב העירוני. תוכנית כזאת תעניק כלים טובים להכשרת אוצרים משפיעים כשמיטב האוצרים, החוקרים, אנשי עיצוב ויוצרים יובילו יחד איתי את התוכנית החדשה ולצידם תהייה חשיפה גם למתחולל בפקולטה עצמה המשופעת באנשי קולנוע ווידיאו, מחול ועיצוב", אמרה גור אריה.

בשנה שעברה פרשה גור אריה מתפקידה כמנהלת ואוצרת ראשית של מוזיאון פתח תקוה לאמנות בתום עשור וחצי של פעילות. בשנות עבודתה במוזיאון היא יזמה והובילה ואת פתיחתו המחודשת כמוזיאון לאמנות עכשווית, אצרה תערוכות של אמנים ישראלים ובינלאומיים בישראל ובזירה הבינלאומית, פרסמה מאמרים בקטלוגים, ספרים וכתבי עת בישראל ולימדה באוניברסיטת ת״א ובמכללת ספיר. בימים אלה היא כותבת עבודת דוקטורט באוניברסיטת ב״ג וחוקרת תרבות חזותית ויחסים הגמונים ופריפריאליים.

"אני מאמינה", מציינת גור אריה, "כי האוצרות היא יצירה לצד יצירה. היא רעיון המתהווה לכדי עולם שלם שמשלב אמנות, חוויה ומחשבה אינטלקטואלית ומושגית. אני רואה באוצרות  מעשה קריאטיבי שבו השלם גדול מסך חלקיו. זו פעולה של כינוס חומרים ורעיונות לכדי אמירה המסוגלת להתפרק ולהתחבר מחדש. היא דורשת דימיון, ויכולת לשים את האצבע על הדופק הפועם של המציאות ולהמציא בכל פעם את הדבר הבא, לייצר אופק חדש. אני מאמינה כי אוצר טוב הוא זה הפועל לאורך זמן להשפיע במהלכים אשר נועדו לכוון את המבט והתודעה ולא להסתפק בלשקף את המתרחש בשדה התרבות״.

3 תגובות על דרורית גור אריה תעמוד בראש התוכנית ללימודי אוצרות וחשיבה חזותית בסמינר הקיבוצים

    הגשמת החזון של גור אריה תהיה, נקווה, הנחמה על היעדרה ממוזיאון פתח תקווה. באצירתה היה מוזיאון פתח תקווה אחד המקומות הלא רבים בארץ שידעת שתערוכה בו תהיה קשורה לכותרת והכותרת תהיה קשורה לתערוכה, והתערוכה תהיה יצירה בזכות עצמה, שבה השלם אכן גדול מסך חלקיו

    לדרורית המון בהצלחה!!!
    למדתי בסמינר לפני 4 שנים , קורס אוצרות עם סיגל ברקאי.
    היה מדהים ומעניין.
    חשוב גם לדעתי להזמין את הבוגרים בקורסים משנים עברו,
    לפחות פעם בשנה , לימי עייון ומפגשי עשרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *