מיכל ממיט וורקה היא הזוכה במענק לאמנות עכשווית ע"ש לורן ומיטשל פרסר

הפרס כולל מענק כספי למימוש תערוכת היחיד של האמנית, שתיפתח במוזיאון הרצליה בפברואר 2020

הציירת מיכל ממיט וורקה היא הזוכה במענק לאמנות עכשווית ע"ש לורן ומיטשל פרסר לשנת 2020. ממיט וורקה נולדה בשנת 1982 באתיופיה, עלתה לישראל ב-1984, וכיום היא מתגוררת ועובדת  בתל-אביב.  היא בוגרת המחלקה לאמנות בשנקר (2013), ולמדה ציור גם אצל ישראל הרשברג, ארם גרשוני, ובמסלול האמנות בבית הספר מוסררה, ירושלים. ממיט וורקה הציגה בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות, בין השאר בבית האמנים בירושלים כזוכת הפרס לאמנות חזותית ע"ש מירון סימה לשנת 2019. במוזיאון ארץ ישראל ובבית האמנים בת״א.

בנימוקי הבחירה נכתב כי "שפתה הציורית של מיכל ממיט וורקה  גובשה במהלך השנים בכישרון ורגישות, תוך כדי חיבור בין ריאליזם לפיגורטיביות  מסוגננת השואפת לתמצות הצורות, ולמבע ישיר. עבודתה נוצרת כתולדה של התבוננות ממושכת בסביבת חייה הקרובה. תיעוד מקומות, מצבים ואנשים מתוך היכרות עמוקה עימם.  מבטה הייחודי מעניק לציורי הדיוקן שיצרה תוקף מיוחד – הפרטי הופך ביצירותיה לתמונת מצב חברתית".

תערוכת היחיד של מיכל ממיט וורקה,שאוצרת אירנה גורדון, תיפתח במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית ב-29 בפברואר 2020.

המענק לאמנות עכשווית ע"ש לורן ומיטשל פרסר הוא מענק שנתי שנוסד במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, בכדי לקדם מצוינות באמנות העכשווית בישראל ולשקף את המורכבות רבת הגוונים של החברה והתרבות המקומית. המענק  מעודד ביטוי אמנותי רב-קולי ומביע אמון בעשייה המוזיאלית בארץ. מדי שנה, בוחרים התורמים תערוכת יחיד אחת של אמנית או אמן תושבי הארץ, מתוך תכנית התערוכות השנתית של מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית והמענק בסך של 5000 דולר מסייע לממשה.

1 תגובות על “מיכל ממיט וורקה היא הזוכה במענק לאמנות עכשווית ע"ש לורן ומיטשל פרסר”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *