אורי ניר הוא זוכה פרס לנדאו לאמנות לשנת 2019

הפרס מוענק ע״י מפעל הפיס מדי שנה לקבוצת מדענים, אנשי אקדמיה ואנשי התרבות כאות הוקרה והערכה על מצוינותם, תרומתם והשפעתם על המחקר, המדע, האמנות וחיי התרבות בישראל

מפעל הפיס הכריז על שמונת הזוכים בפרס לנדאו לשנת 2019. כל אחד מהזוכים יקבל מענק בסך 150 אלף ש״ח. הפרס מוענק מדי שנה למדענים, אקדמים ואנשי תרבות. בתחום התרבות לצד אורי ניר זכו השנה גם מעצב התפאורה לתיאטרון אלכסנדר ליסנסקי, המוזיקאי יגאל מירטנבאום ובמאית הקולנוע מיכל אביעד. בתחום המדעים זכו בפרס פרופ' עמי איילון (חקר מזרח התיכון), פרופ' מאיר טייכמן (חקר ההתמכרויות), פרופ' רן נתן (חקר האקולוגיה) ופרופ' מיכל אירני (בינה מלאכותית).

בנימוקי הבחירה בניר נכתב כי הוא ״מאמני המיצב החשובים והמורכבים שפועלים בישראל״, וכי "במיצבים שלו ניר מפעיל שילוב מתפקע וחד בו זמנית, של מידות רעילות שונות, ושל הטבעת סימנים באגרסיביות על גוף ועל דימויי גוף של חיות, נשים, ילדים, ועל גופו עצמו.כל זאת בעבודה שמרחיקה והודפת את הגבולות של החושים ושל הטעם, ומאתגרת אותם".

2 תגובות על אורי ניר הוא זוכה פרס לנדאו לאמנות לשנת 2019

    "כל זאת בעבודה שמרחיקה והודפת את הגבולות של החושים ושל הטעם, ומאתגרת אותם".
    הרבה מזל טוב, אבל אנא חפשו דברי שבח חלולים חדשים. המשפט הזה נשחק אחרי שימוש עודף במשך עשרות שנים וועדות רבות.

    גבר אשכנזי, מרצה במקום "הנכון," יונק מהציצי הנכון. מיצב זה לא אולד סקול? טוב נו. כמובן שאני מקנא. אבל לא מצליח להפסיק לחשוב על ה'חונטה' . אורי . תעשה לנו מיצב חדש. רק לא משהו כזה שהקהל משתתף בו. זה נראה מוזר בישראל.
    פעם שמעתי אותו אומר שהוא עושה אמנות לאנשים שעדיין לא נולדו . אמרתי לו אני עושה לאלה שכבר אינם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *