טיגיסט יוסף רון היא זוכת פרס שיף לאמנות פיגורטיבית־ריאליסטית לשנת 2019

״עבודותיה של טיגיסט יוסף רון משלבות בין מסורת ציור ריאליסטי ובין עקבות של קוביזם ואקספרסיוניזם, המתאחים לכדי רישומי פחם עזי מבע״, נכתב בנימוקי הבחירה

האמנית טיגיסט יוסף רון היא זוכת פרס שיף לאמנות פיגורטיבית-ריאליסטית לשנת 2019. יוסף רון נולדה ב־1977 בגונדר, אתיופיה, עלתה לישראל ב־1984 וגדלה בראשון לציון. היא בוגרת המגמה לתקשורת חזותית בבצלאל. בנוסף היא למדה רישום וציור אצל הפסל והצייר צביקה לחמן ואצל הצייר דוד ניפו. במסגרת עבודתה כמעצבת בתחילת דרכה, היא עסקה בפרויקטים הקשורים בעדה האתיופית. היא הציגה בתערוכות בארץ ובאדיס אבבה, וב־2018 הציגה בתערוכה משותפת עם האמנית נירית טקלה.

חברי ועדת השופטים שבחנה 60 מועמדים היו מנכ"לית מוזיאון ת״א לאמנות טניה כהן־עוזיאלי, האוצר הראשי של המוזיאון דורון רבינא, האוצרת עמנואלה קלו, עו"ד גיל ברנדס, דורון סבג ודובי שיף, שייסד את הפרס לזכר אביו חיים שיף ז"ל. בנימוקי הבחירה נכתב כי "עבודותיה של טיגיסט יוסף רון משלבות בין מסורת ציור ריאליסטי ובין עקבות של קוביזם ואקספרסיוניזם, המתאחים לכדי רישומי פחם עזי מבע. היא יוצרת פורטרטים השקועים בתוך אפלת הפחם השחור שמתוכם מבליחים אזורי אור, לעיתים כחלק מהבנייה התלת־ממדית של הפורטרט, ולעתים כאזורי אור שאינם במקומם, הנראים כחורים לבנים ברישום. טיגיסט מייצרת פורטרטים עזים, נוקבים, היוצרים הכלאה רבת משמעות בין אינטנסיביות הפחם השחור ובין מושא רישומיה. היא מחוללת החייאה רעננה ומקורית של מדיום הרישום בעידן שבו שולטים מדיה אחרים בעלת ווליום גבוה וכמעט בלתי ניתן לתחרות".

פרס שיף כולל מענק כספי בסך 10,000 דולר ותערוכת יחיד מלווה בקטלוג במוזיאון תל אביב לאמנות. הפרס יוענק ליוסף רון בטקס שייערך במוזיאון ת״א לאמנות ב־23 ביוני 2019. באותו הערב תיפתח תערוכת היחיד של סמאח שחאדה, הזוכה בפרס שיף לשנת 2018.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *