נטליה זורבובה היא זוכת פרס דיסקונט לשנת 2019 במוזיאון הרצליה

הפרס בסך 40,000 ₪, כולל מענק כספי לאמנית וחסות לתערוכת יחיד שתוצג במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית בשנת 2019

האמנית נטליה זורבובה היא זוכת פרס בנק דיסקונט לעידוד היצירה לשנת 2019 במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית. הפרס בסך 40,000 ₪, כולל מענק כספי לאמנית וחסות לתערוכת יחיד שתוצג במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית בשנת 2019.

בועדת השופטות בפרס ישבו שולמית נוס, אחראית אוסף בנק דיסקונט, רוני כהן בנימיני, אוצרת במוזיאון אשדוד, רוני גילת בהרב, מנ"כלית כריסטיס ישראל, ואירית הדר, אוצרת המחלקה לרישום והדפס במוזיאון תל אביב לאמנות. בנימוקי השופטות נכתב כי "ציוריה הריאליסטיים של זורבובה מתארים מצבים מציאותיים ואקטואליים במבע צבעוני כובש לב, בהומור ובאמפתיה המלווים בנימה ביקורתית דקה".

נטליה זורבובה, ילידת  1975, היגרה לישראל ב-2004 מברית-המועצות לשעבר. היא בוגרת האקדמיה לאמנות הבמה במוסקבה והאוניברסיטה לאמנויות בברלין, וחברה בקולקטיב הציירות "הברביזון החדש". בנוסף היא עוסקת בהוראת אמנות ובמיזמים חברתיים בתחום האמנות. ציוריה הוצגו בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות במוזיאונים ובגלריות, בארץ ובעולם.

במרכז התערוכה של זורבובה במוזיאון הרצליה, יוצגו ציורים הכורכים את הממד הביוגרפי בזה החברתי, באמצעות תיאור של מציאות החיים האישיים של האמנית, המתגוררת עם בתה בדירה ביפו. הדימויים מדגישים הן את חוויית ההתערות והן את קשיי הקליטה בחברה החדשה. התערוכה תכלול ציורים, סקיצות  ופסלים מהשנים האחרונות לצד ציורים חדשים בנושא, שטרם נחשפו לקהל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *