מחלקת צילום חדשה במוז"א

מוזיאון ארץ ישראל הקים מחלקת צילום חדשה שבראשה יעמוד הצלם והאוצר גיא רז. תערוכות מתוכננות: תערוכה רטרוספקטיבית של דוד רובינגר ותערוכה שתגולל את ההיסטוריה הצילומית של הבדואים בישראל, לרבות צילום עכשווי של צלמות בדואיות

מוזיאון ארץ ישראל בתל-אביב הקים מחלקה חדשה לצילום. המחלקה כוללת ארכיון, תצוגה ומחקר, סריקה, פענוח, רישום והנגשת אוספי הצילום הקיימים במוזיאון (אברהם סוסקין, שמעון קורבמן, פאול גולדמן, ולטר קריסטלר, אפרים ארדה ועוד), הצגת תערוכות צילום היסטורי ועכשווי, שיתופי פעולה עם מוסדות ומוזיאונים, מחקר וניוד תערוכות לחו"ל.

המחלקה החדשה, השלישית מסוגה בארץ, הוקמה ביוזמתה של האוצרת הראשית, ד"ר דבי הרשמן, במסגרת תוכנית התערוכות המתחלפות, המבקשת ליצור חיבורים עכשוויים בין כל ההיבטים המקומיים שהמוזיאון עוסק בהם: ארכיאולוגיה, אתנוגרפיה, אמנויות שימושיות, אמנות, צילום ותיעוד החברה הישראלית.

בראש המחלקה יעמוד גיא רז, 54, צלם וחוקר הפועל כאוצר כ-20 שנה. בין השאר אצר תערוכות צילום היסטורי דוגמת "גימנסיה הרצליה", "דיוקן תימני", "אגם החולה" ועוד; תערוכות לצלמים הוותיקים אברהם סוסקין, זולטן קלוגר, סוניה קולודני, ציפורה דוד ומקסים סלומון; את הספר "צלמי הארץ" (2003), המתעד לראשונה את קורות צלמי הארץ, ועוד. רז זכה בעבר בפרסים מטעם משרד התרבות והאמנות ובהם פרס "שר המדע והאמנות לאמן בכיר" לשנת 2000 ופרס האוצר לשנת 2012.

"לצד האפשרות לאצור ולחקור את אוספי הצילום במוזיאון ארץ-ישראל", הוא אומר, "חזוני המרכזי בעת הזאת הוא הקמתו של 'הבית לצילום' שירכז את ההיסטוריה והתיאוריה של הצלמים והצילום המקומי ולשרטט את מפת תולדות הצילום המקומי-ישראלי לדורותיו".

בין תערוכות הצילום החדשות שייפתחו בקרוב במוז"א: "דוד רובינגר / אמת צילמתי", תערוכה רטרוספקטיבית של רובינגר, ובה כ-70 תצלומים נבחרים מתוך כחצי מיליון תשלילים השמורים בארכיון "ידיעות אחרונות"; "בלתי מוּכּרים, בלתי מוּכּרות" – תערוכה בשיתוף עם הפורום לדו-קיום בנגב, שתגולל את ההיסטוריה הצילומית של הבדואים בישראל, לרבות צילום עכשווי של צלמות בדואיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *