השביתה בבית ברל נמשכת

שביתת המרצים מן החוץ במכללה האקדמית בית ברל – המכונה "ועד המרצים בשעות אפקטיביות" – נכנסת לשבוע הרביעי. הוועד מתעקש: נותרו מחלוקות מרכזיות שיש ליישב. הסגל הבכיר חזר בו מהצטרפות לשביתה ומתגייס למאמצי גישור בין הצדדים

שביתת המרצים מן החוץ במכללה האקדמית בית ברל נכנסה לשבוע הרביעי. לאחר שפגישת המו"מ האחרונה בין "ועד המרצים בשעות אפקטיביות" של מכללת בית ברל מול הוות"ת והנהלת המכללה הסתיימה ללא פשרה, החליט ועד המרצים להמשיך בשביתה.

רוב סגל המכללה הבכיר הביע כוונה לשבות ביום רביעי הקרוב, 15.11.17, לאות הזדהות עם מאבקו של הוועד, אך הודיע ביום שני כי הוא נסוג מכוונתו וישקיע את מאמציו בצעדי גישור בין ההנהלה למרצים השובתים. נציגים מטעם אגודת הסטודנטים דווקא הביעו תמיכה בשביתה ואף מסייעים לאכוף אותה, כך מדווח אחד מחברי הוועד.

לטענת דוברות המכללה, הנהלת המכללה עמלה בשבועות האחרונות על גיבוש הסכם עקרונות שישפר משמעותית את תנאי העסקה של הסגל הזוטר והמורים מן החוץ. מן הדוברות נמסר כי ביום חמישי האחרון הוגש לוועד הסגל "הסכם עקרונות מצוין", שכולל תוספת שכר משמעותית וכן רציפות תעסוקתית למרצים שילמדו בתוכניות האקדמיות המתוקצבות. הסכם העקרונות אף אושר על-ידי שני הרגולטורים – משרד האוצר והוות"ת.

כל הגורמים מסכימים על רוב הסעיפים המהותיים בהסכם, אך נותרו סעיפים אחדים שוועד הסגל דורש לבצע בו שינויים. הנהלת המכללה סבורה כי פערים אלה אינם מצדיקים המשך שביתה, אך הוועד מסרב להפסיק אותה. הנהלת המכללה ממשיכה לפעול מול ות"ת ומשרד האוצר כדי ליישב את המחלוקות האחרונות.

לדברי הוועד, הצעת הפשרה אינה מספקת ואינה נותנת מענה למחלוקות מרכזיות, ובהן הדרישה לשקט תעשייתי של שבע שנים, תיקון כמה וכמה החרגות לרעה בתנאים, הכרה בוותק של המרצים ביחס לתקדימים ממכללות מקבילות ותיקון אי-החלת ההסכם והתנאים המוסכמים בו על מרצים ומרצות שיתקבלו לעבודה במכללה בעתיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *