ראשת היחידה ללימודי תרבות בשנקר התפטרה מתפקידה

תיקון: ביום חמישי נכתב פה כי הסיבה הרשמית להתפטרות גל היא קיצוצים בתוכנית הלימודים, אולם סיבה זו לא הועברה אלינו באופן רשמי. לא נמסרה סיבה אחרת להתפטרות. מחליפה, ד"ר ינאי טויסטר, אמן וחוקר, מלמד בבית-הספר לאמנות רב-תחומית וקורסים בהיסטוריה ותיאוריה בשנקר

ד"ר מיכל גל, ראשת היחידה ללימודי תרבות במכללת שנקר, הודיעה היום על התפטרותה.

תיקון: ביום חמישי נכתב פה כי הסיבה הרשמית להתפטרות גל היא קיצוצים בתוכנית הלימודים, אולם סיבה זו לא הועברה אלינו באופן רשמי. לא נמסרה סיבה אחרת להתפטרות.

את גל יחליף ד"ר ינאי טויסטר, אמן וחוקר המלמד בבית-הספר לאמנות רב-תחומית וקורסים בהיסטוריה ותיאוריה בשנקר.

במכתב ששלחה לעמיתיה מנתה גל, בין היתר, את ההישגים של המחלקה שבראשותה.

"אני כותבת מכתב זה ודמעות בעיני. אני אוהבת את העבודה איתכם ואתכם. נהניתי מהאיכות, מהאינטלקטואליות, ובעיקר מהקולגיאליות – מהאווירה ההומניסטית, שאמורה לאפיין את כל האקדמיה. אני נשארת פעילה בשנקר ובלימודי תרבות בעיקר. כל שיתופי הפעולה ימשיכו, ואני לרשותכם".

ד"ר גל מתמחה באסתטיקה אנליטית ופילוסופיה של האמנות, פילוסופיה של השפה, תרבות חזותית ועוד. גל השלימה לימודי תואר שלישי (Ph.D) באוניברסיטת תל-אביב, שבמהלכם זכתה בפרס וולף היוקרתי לתלמידי מחקר מצטיינים, היתה חוקרת אורחת באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק ועבדה על מחקריה עם פרופ' ארתור דנטו.

מחליפה, ד"ר טויסטר, סיים בהצטיינות לימודי אמנות בבצלאל, והשלים תואר שני ב-CalArts בלוס-אנג'לס בהנחיית התיאורטיקן וחוקר התרבות אלן סקולה. עבודת הדוקטורט שלו בפילוסופיה של הצילום נכתבה באוניברסיטת סידני והוקדשה לניסוח מחודש של הצילום כאמנות מדיה שיסודותיה נטועים בעקרונות של מחשוב ("צילום מתכריכי טורינו למכונת טיורינג").

עבודותיו של טויסטר הוצגו בתערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם. כמו כן אצר כמה תערוכות. בשנים האחרונות הוא מפרסם באופן קבוע טקסטים בכתבי-עת אקדמיים ובקטלוגים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *