מארק יאשאייב הוא זוכה פרס לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר לשנת 2016

הצלם מארק יאשאייב הוא זוכה פרס לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר, מוזיאון תל אביב לאמנות 2016. הפרס מוענק על ידי מוזיאון תל אביב לאמנות זו השנה השנייה. בשנת 2015 זכה בו הצלם רמי מימון.

הצלם מארק יאשאייב הוא זוכה פרס לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר, מוזיאון תל אביב לאמנות  2016. הפרס מוענק על ידי מוזיאון תל אביב לאמנות זו השנה השנייה. בשנת 2015 זכה בו הצלם רמי מימון.

פרס לורן ומיטשל פרסר, פתוח להגשת פרויקטים של אמנים ישראליים בני 40-25, בעלי תואר באמנות או בצילום. הפרס כולל מענק כספי בסכום של  5,000 $ ותערוכת יחיד לזוכה במוזיאון תל אביב לאמנות. התערוכה של מארק יאשאייב תיפתח בנובמבר 2016.

צוות  השופטים בועדת הפרס כלל את  המנכ״לית והאוצרת הראשית של המוזיאון סוזן לנדאו, ולטר מוזר, אוצר ראשי לצילום, מוזיאון אלברטינה, וינה, וכריסטופר פיליפס, אוצר במרכז הבינלאומי לצילום, ניו יורק, ארה"ב.

בנימוקי השופטים נכתב כי ״מארק יאשייב יוצר בתצלומי הענק שלו, סיפורים מרובדים באמצעות עיבוד צילומי של האובייקטים. הוא משתמש בדמיות ואובייקטים שונים המעומתים עם הקשרים מתולדות האמנות והצילום. עבודתו נעשית בשלבים ופעולת הצילום שלו כפולה וכוללת מיצב שהוא בונה בסטודיו, צילום, הדפסה, הצבה של ההדפסה חזרה בסטודיו וצילום נוסף של הסט המצולם, הפעם משוטח. בכך הוא מערער על מושגי יסוד של הצילום, כמו הזמן הצילומי, אור, חלל, דו ממד ותלת ממד״.

יאשאייב, יליד 1981, הוא בוגר המחלקה לצילום במרכז האקדמי ויצ"ו חיפה ובוגר תכנית התואר השני בבצלאל. הציג בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות בגלריות בארץ ובעולם ועבודותיו נמצאות באוספים פרטיים וציבוריים.

מארק ישאייב, ללא כותרת, 2013

מארק יאשאייב, ללא כותרת, 2013

 

1 תגובות על “מארק יאשאייב הוא זוכה פרס לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר לשנת 2016”

    האם מדובר בצלם שמרחיב את גבולות הצילום?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *