ביהמ״ש ביטל את הפיטורים בבצלאל

בין הדין האזורי לעבודה בירושלים ביטל היום (חמישי), את פיטורי המרצים שנערכו בבצלאל בחודשיים האחרונים. בהחלטת השופט אייל אברהמי נכתב כי בית המשפט מקבל את טענת ארגון המרצים בבצלאל כי הליך הפיטורים נעשה באופן לא תקין שמצדיק את ביטולו. ״במקרה דנן אצה לבצלאל הדרך וכדי לענות על הגירעון התקציבי הוחלט בהרף עין לסגור את היחידה […]

בין הדין האזורי לעבודה בירושלים ביטל היום (חמישי), את פיטורי המרצים שנערכו בבצלאל בחודשיים האחרונים. בהחלטת השופט אייל אברהמי נכתב כי בית המשפט מקבל את טענת ארגון המרצים בבצלאל כי הליך הפיטורים נעשה באופן לא תקין שמצדיק את ביטולו. ״במקרה דנן אצה לבצלאל הדרך וכדי לענות על הגירעון התקציבי הוחלט בהרף עין לסגור את היחידה האינטרדיסיפלינרית. לא נעשה התהליך הנדרש אל מול ארגון העובדים ולא פעלו כדין במישור הקולקטיבי כמו גם במישור האינדיבידואלי (…) לא נעשתה התייעצות עם הארגון בטרם קבלת ההחלטה ואף לאחריה לא הוצג לארגון כל המידע שצריך כדי לקבל את ההחלטה. (…) כמו כן לא הוצגה רשימה מלאה ומדוייקת של מספר המפוטרים וכך גם לא התבחינים לפיטורים. לא ניתנה לארגון אפשרות להגיש רשימה נגדית מטעמו. אף הדיאלוג שקויים לאחר מעשה, לא הביא לריפוי הפגם בכך שלא קויים במועד. זאת מכיוון שההתייעצות, שנעשתה לאחר שמעשה הפיטורים כבר היה נתון, התנהלה מתוך כוונה ברורה של בצלאל להכשיר בדיעבד את ההחלטה שכבר התקבלה״. נכתב בהכרעת הדין.

השופט דחה את טענת בצלאל כי מכיוון שהתוכנית הרב-מחלקתית אינה מחלקה בפני עצמה סגירתה אינה מהווה התערבות אקדמית הדורשת את אישור הסנאט, כמו גם את הטענה שפורום ראשי המחלקות יכול להחליף את הסנאט במקרה זה. לנוכח הדברים נאסר על בצלאל לפטר את מרצי התוכנית, וכל הפיטורים שנעשו עד כה מבוטלים.

מבצלאל נמסר בתגובה לפסק הדין כי ״הנהלת בצלאל מכבדת את פסק דין בית המשפט ותפעל לפיו. ההחלטה התקבלה מתוך מצוקה תקציבית שעדיין עומדת לפתחנו. הנהלת בצלאל מקווה שהמוסד כולו ידע להירתם לאתגרים הניצבים בפנינו״.

ארכיון השתלשלות הפרשה:

בצלאל הישן – על ההתנהלות הכספית של בצלאל בשנים האחרונות

אצה לכם הדרך – שאלות ודיווחים מבית המשפט

השביתה שלא היתה – עוד עדכונים מבית המשפט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *