שביתת אזהרה בת יום אחד בשנקר

מרצים מן החוץ בביה״ס שנקר, המהווים כ-75% מסגל ההוראה במוסד וחלקם עובדים בו במשך שנים רבות, הכריזו על שביתת אזהרה בת יום אחד. השביתה תתקיים ביום רביעי ה-2.4.14, במחאה על אי התקדמות במו״מ על תנאי העסקת המרצים. במכתב שנשלח הבוקר ע״י איגוד המרצים מן החוץ בשנקר ופורסם בעמוד הפייסבוק של המאבק, נכתב כי ״לצערנו הנהלת […]

מרצים מן החוץ בביה״ס שנקר, המהווים כ-75% מסגל ההוראה במוסד וחלקם עובדים בו במשך שנים רבות, הכריזו על שביתת אזהרה בת יום אחד. השביתה תתקיים ביום רביעי ה-2.4.14, במחאה על אי התקדמות במו״מ על תנאי העסקת המרצים.

במכתב שנשלח הבוקר ע״י איגוד המרצים מן החוץ בשנקר ופורסם בעמוד הפייסבוק של המאבק, נכתב כי ״לצערנו הנהלת שנקר והות"ת מציעים לנו מתווה רע, שייקבע אפליה קשה שלנו לעומת המקבילים שלנו באוניברסיטאות: בעוד שעבור מרצה מן החוץ באוניברסיטה משרה מלאה היא 10 שעות שבועיות, לנו, מרצי שנקר, מציגים משרה מלאה בת 14 שעות!
אנחנו הסכמנו לפשרה היסטורית ולהסתפק במשרה של 12 שעות שבועיות, אבל, לצערנו גם לזה נענינו בשלילה!
בנוסף, ובניגוד למה שהוצג לנו על-ידי ההנהלה ושהצגנו אנו בפניכם באסיפה ביום 23.2.14, ההנהלה והות"ת חזרו בהם ועומדים כעת על הזכות למנוע מחלק מאיתנו את עצם הכניסה למתווה החדש. שוב חזרו מחסומי הכניסה של שליש משרה ושל מספר שנות וותק.

לא ניתן יד לקיבוע מעמדנו כמרצים נחותים! לא נסכים לקבל שכר נמוך באופן דרמטי מחברינו באוניברסיטאות! לא נסכים לחלוקה שלנו לשווים יותר ושווים פחות ולמתן כלי לשליטה שרירותית של ההנהלה בשכר שלנו! מדובר בפרנסה שלנו ובכסף שאנחנו מביאים הביתה בכל חודש!

ביום רביעי ה – 2.4.14 נקיים שביתת אזהרה בת יום אחד. כפי שעמידתנו יחדיו הניבה תוצאות עד כה, כך יחד נצליח לעשות שינוי משמעותי באופן העסקתנו!״

ממכללת שנקר נמסר בתגובה כי "מכללת שנקר מצרה על החלטת המרצים מן החוץ לקיים שביתת אזהרה בת יום אחד. החלטה זו התקבלה למרות שהנהלת שנקר הציגה לפני נציגי המרצים מחויבות להבטיח את מעמדם וזכויותיהם כולל שותפות מלאה בהנהלת המכללה ולשפר את הכנסתם. זאת ועוד, מכללת שנקר הביעה נכונות להיות המכללה הראשונה אשר תחתום הסכם קיבוצי עם המרצים מן החוץ ולהוות בכך מופת ודוגמה למכללות אחרות. כידוע, מכללת שנקר היא מכללה ציבורית וההסדרים שהיא מציעה למרצים נגזרים מהחלטות ומדיניות הות"ת".

עוד בנושא: http://www.ha-makom.co.il/article/fishbain-shenkar

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *