סכסוך עבודה במנשר

עובדי בית הספר לאמנות מנשר הכריזו על סכסוך עבודה. בהודעה שנשלחה הבוקר ע״י איגוד העובדים ״מען״, המסייע לעובדים בהתאגדות, נמסר כי הסכסוך הוכרז לאחר שמשא ומתן ממושך להשגת הסכם קיבוצי הופסק על ידי הנהלת בית הספר. לטענת חברי ועד עובדי בית הספר, אף שאספו חתימות של למעלה משליש מהעובדים כבר בחודש יוני 2012, הופתעו לגלות […]

עובדי בית הספר לאמנות מנשר הכריזו על סכסוך עבודה. בהודעה שנשלחה הבוקר ע״י איגוד העובדים ״מען״, המסייע לעובדים בהתאגדות, נמסר כי הסכסוך הוכרז לאחר שמשא ומתן ממושך להשגת הסכם קיבוצי הופסק על ידי הנהלת בית הספר.

לטענת חברי ועד עובדי בית הספר, אף שאספו חתימות של למעלה משליש מהעובדים כבר בחודש יוני 2012, הופתעו לגלות שהנהלת מנשר טוענת כי ההתארגנות לא מייצגת, וזאת למרות שההנהלה קיימה עם נציגי הועד ומען משא ומתן קבוע וממושך, שבו הושגו הסכמות כמעט מלאות על הסכם קיבוצי. ההסכם נועד לקבע את השכר הקיים במנשר ולהסדיר את היחסים בין 150 עובדי המוסד להנהלה, והוא היה מיועד לחתימה כבר בנובמבר 2013, אולם לפני כמה שבועות הודיע מנהל בית הספר, עודד ידעיה, שלמרות ההסכמות שהושגו הוא לא יחתום על הסכם קיבוצי.

עוד טוענים העובדים כי הנהלת מנשר שולחת לעובדים מכתבים בהם הם מתבקשים לבטל את הצטרפותם להתאגדות. אלה הם כמובן צעדים לא חוקיים. העובדים תובעים מהנהלת מנשר להכיר בוועד, להמשיך במשא ומתן להסכם קיבוצי, ולהפסיק מיד להפעיל לחץ על העובדים.

בתגובה לדברים טוען מנהל מנשר עודד ידעיה כי בניגוד להצהרה אין כל סכסוך עבודה, וכי ועד המרצים החתים רק רבע ממורי ביה״ס ולא שליש כנדרש בחוק. עוד אומר ידעיה שכלל המרצים בביה״ס מועסקים כבר 6 שנים בהסכם שנתי אחיד, לכולם מוענקים תנאים סוציאליים, וביה״ס מקפיד שלא ליצור פערי שכר גדולים בין הדרגים השונים. ידעיה גם מאשים את ארגון ״מען״ כי יום לפני חתימה על הסכם נשלח פתאום מסמך חדש המלא בסעיפים חדשים ובדרישות החורגות ממה שכבר הוסכם בין הצדדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *