רונן סימן טוב הוא זוכה פרס שושנה איש שלום לשנת 2014

הפרס על שם שושנה איש-שלום על יצירה אמנותית לשנת 2014 יוענק לרונן סימן טוב. ועדת השיפוט בפרס כללה את תמנע זליגמן, לנה זידל ודן נירל. בנימוקי השופטים נכתב כי "ספריו המטופלים של רונן סימן טוב טומנים בתוכם הפתעה. בתוך ספרים ישנים ומרופטים, הנושאים כותרת “אמנות העולם” או “אחריות חברתית” מתגלה עולם בו המילה הכתובה נעלמת […]

הפרס על שם שושנה איש-שלום על יצירה אמנותית לשנת 2014 יוענק לרונן סימן טוב. ועדת השיפוט בפרס כללה את תמנע זליגמן, לנה זידל ודן נירל. בנימוקי השופטים נכתב כי "ספריו המטופלים של רונן סימן טוב טומנים בתוכם הפתעה. בתוך ספרים ישנים ומרופטים, הנושאים כותרת “אמנות העולם” או “אחריות חברתית” מתגלה עולם בו המילה הכתובה נעלמת לטובת העולם הציורי".

"סימן טוב משתמש בספר כמצע ליצירה שלו – בכל עמוד מעמודיו, מילות המקור נמחקות בצבע בעל גוון הנייר ודפי הספר מודבקים זה לזה. פעולות המעניקות לו מעין דף נקי, חדש, אך גם נושא בתוכו את עקבות העבר. משחק בנוסטלגיה המצויה בהנאת החזקת ספר ישן, נושא זיכרונות וטביעות יד מול רצון למחוק את העבר ולהטביע חותם על ההווה והעכשווי. המתח ברישומים המתגלים על דפי הספר נוצר כתוצאה ממפגש בין הקלילות הטכנית של הרישום המינימליסטי בדיו לבין התכנים הדרמתיים. הבחירה בפורמט, המזכיר חוברת קומיקס ישנה, עומדת בניגוד חריף (עד מצמרר) מול תכנים כואבים הטעונים שאלות קיומיות ומעוררים סקרנות רבה, כמו גם בין פעולה אגרסיבית של מחיקת הטקסט המקורי מדפי הספר לבין הרישום “התמים” הצף על לובנה של המחיקה. כתוצאה משילוב ניגודים אלה, תודעת  הצופה נעה בין קלילות טכנית לכובד התכנים, בין הומור לרצינות תהומית, בין עבר נוסטלגי לבין אמירה עכשווית נוקבת".

על כך מוענק לרונן סימן טוב הפרס ע”ש שושנה איש שלום לשנת 2014.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *