חן שיש היא זוכת פרס לנדאו

הציירת חן שיש היא זוכת פרס לנדאו בתחום האמנות החזותית לשנת 2013. הפרס, בסך 100,000 ש"ח לזוכה, מוענק מדי שנה ליוצרים ולמדענים שעבודתם "בעלת תרומה והשפעה משמעותית על התרבות והאמנות בישראל". חברות ועדה השיפוט יהודית גואטה, עדנה מושינזון ומאיר אהרונסון, כתבו בהחלטתם כי "חן שיש היא מהאמנים הבולטים והמשפיעים בשדה האמנות הישראלית, ציירת מחוננת, אמנית […]

הציירת חן שיש היא זוכת פרס לנדאו בתחום האמנות החזותית לשנת 2013. הפרס, בסך 100,000 ש"ח לזוכה, מוענק מדי שנה ליוצרים ולמדענים שעבודתם "בעלת תרומה והשפעה משמעותית על התרבות והאמנות בישראל".

חברות ועדה השיפוט יהודית גואטה, עדנה מושינזון ומאיר אהרונסון, כתבו בהחלטתם כי "חן שיש היא מהאמנים הבולטים והמשפיעים בשדה האמנות הישראלית, ציירת מחוננת, אמנית מקורית בעלת סגנון ייחודי. בעבודתה היא עושה שימוש וירטואוזי בטכניקות שונות: רישום, ציור, קולאז' ציור קיר ומיצבים גדולי ממדים המורכבים מכל אלה. עבודותיה מרובדות במקורות  השפעה והשראה  מתולדות האמנות הישראלית והבינלאומית, מאמנות פופולרית וקולנוע לסוגיו ומטקסטים ספרותיים ותיאורטיים ונבנות על מסד של ביוגרפיה מורכבת.

עבודתה מכילה את המתח והניגוד שבין מזרח למערב פילוסופית, תרבותית ואסתטית. היא מעלה לדיון את עולמה הפרטי והמורכב תוך שהוא חושף את המורכבות החברתית  התרבותית והפוליטית של המרחב בו היא פועלת. היא בוחנת את הגבולות של הציור מחדש בשפע של דימויים, בפורמטים גדולים בטקסטורות רבות במשיכות צבע גרנדיוזיות בשחור זהב ואדום ובטקסטים פואטיים.  היא נעה בחופשיות מנאיביות לתחכום ציורי. את האינטואיטיביות  והאנרגיה המתפרצת של ראשית יצירתה  היא משמרת ומשלבת בציור המיומן והמושכל, בידע ובשליטה שרכשה במהלך השנים. שיש הציגה במוזיאונים גדולים בארץ ובעולם והיא הולכת ומבססת את מעמדה בזירה הבינלאומית".

במסגרת פרסי מפעל הפיס ע"ש לנדאו הוענקו בסה"כ 12 פרסים – 7 פרסים בתחומי אמנויות  ו-5 פרסים בתחומי מדעים ומחקר.

עוד על חן שיש ב"ערב רב"

7 תגובות על חן שיש היא זוכת פרס לנדאו

    זה שמאיר אהרונסון שופט בפרס רציני שכזה גורם לי להתגרד.
    חן שיש ציירת לא רעה אבל קשה לקחת ברצינות את – על תרומתה לתרבות- כפי שצוין

    ראויה ונהדרת!
    בהצלחה

    האומנם??? ברכות על הזכיה בפרס , על המילים המלוות צריך לשאול את חן אם היא בכלל ידעה שהיא כזו, תורמת ובעלת השפעה תרבותית

    שיקולי השופטים תמוהים. זאת אמנות נאה ואסתטית אך כובד משקלן של מילות השיפוט, נשמע קצת גדול על מימדיה של אמנות דקורטיבית מסוג זה. יש לקוות שהשפעה משמעותית על התרבות בישראל תגיע ממקומות עמוקים יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *