כנס "קריאייטיב טיים" בישראל

מתחם ארטפורט תל אביב מארח את כנס "קריאייטיב טיים" ניו-יורק ליומיים של שידור חי ופאנל מקומי. הכנס הבינלאומי שיתקיים ב-25-26 באוקטובר, יוקרן "בשידור חי" בארטפורט במשך יומיים של צפייה אל תוך הלילה, שאלות ותשובות בסקייפ וכיבוד קל. ביום השני במקביל לשידור החי (שבת, 26.10), יתקיים אירוע חגיגי של צפייה משותפת ובמהלכו יערכו מפגשים מקומיים שידונו בנושאים […]

מתחם ארטפורט תל אביב מארח את כנס "קריאייטיב טיים" ניו-יורק ליומיים של שידור חי ופאנל מקומי. הכנס הבינלאומי שיתקיים ב-25-26 באוקטובר, יוקרן "בשידור חי" בארטפורט במשך יומיים של צפייה אל תוך הלילה, שאלות ותשובות בסקייפ וכיבוד קל.

ביום השני במקביל לשידור החי (שבת, 26.10), יתקיים אירוע חגיגי של צפייה משותפת ובמהלכו יערכו מפגשים מקומיים שידונו בנושאים שיעלו בכנס, ובראשם אופני פעולה אפשריים של אמנים מתוך ומחוץ למערכות ולמודלים הקיימים של שינוי אורבני.
השאלות העיקריות שיעלו במהלך הכנס המקומי יבחנו מהי המשמעות החברתית, הפוליטית, הכלכלית והמשפטית של תהליכים של שינוי אורבני? איזה מטרות ואינטרסים תהליכים אלה משקפים וכיצד הם משפיעים על אוכלוסיות שונות? כיצד ניתן ליצור צורות חדשות של מעורבות אזרחית והשתתפות בעיצוב הסביבה הבנויה? כיצד צורות חברתיות חדשות אלו יכולות להוות אלטרנטיבות למנגנונים המוכרים של ייצור המרחב והבנייתו? האם ניתן להימנע מכישלונן הידוע מראש של טקטיקות פעולה ביקורתיות אלה? האם אמנים יכולים לייצר שינוי מתוך מערכות עירוניות, ואף להשפיע על אופן פעילותם, או ששינוי אמיתי יכול לצמוח רק מחוץ למערכות הפעולה הקיימות, כאקט של מחאה?

לוח זמנים:

יום שישי,  25.10
17:00 – 00:00 – שידור ישיר של הכנס
יום שבת,  26.10
16:00 – 18:00 –  שידור הכנס בשיתוף דוברים מקומיים
ניסן אלמוג (פרויקט Dreamfields ופרויקט Re-Locate באלסקה)
ישי בלנק (הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב)
ניר ברעם (בעקבות ספרו "צל עולם")
גילי קרז'בסקי (פרויקט "72 שעות" ופרויקט "אמנית העיר" בירושלים)
בהנחיית ורדית גרוס ומעין שלף
20:00 – 21:00 –  שיחה + הופעה מוסיקלית
נטע וינר ולונא אבו נסאר ( נטע ולונא הם חלק מההרכב המוסיקלי סיסטם עלי, לונא תשיר גם מתוך אלבום הסולו הראשון שלה "אספר לך")

מארגנות הכנס: ורדית גרוס, מעין שלף

ארגון האמנות קריאטייב טיים הציג בארבעת העשורים האחרונים פרויקטים שאפתניים של אמנות ציבורית בניו יורק וארצות הברית. ביניהם: "מחווה באור", זוג קרני האור שהאירו את מנהטן שישה חודשים לאחר 9/11 דרך מודעות על אוטובוסים שנועדו לקידום מודעות לאיידס, הבאת אמנים לעבוד על שילוט בקוני איילנד ועד להפקה של פול צ'אן של "מחכים לגודו" בניו אורלינס ועוד.

הכנס של קריאטיב טיים הוא מהמרכזיים בעולם בתחום האמנות החברתית והפוליטית, והוא מפנה זרקור על פרקטיקות עכשווית שבין אמנות ואקטיביזם. השנה נושא הכנס הוא Art, place and Dislocation in the 21st century, והוא בוחן כיצד תרבות בונה ומעצבת את העיר המודרנית, דרך בחינת מעורבותם של אמנים, ארכיטקטים, מתכנני ערים, יזמים ונדבנים ברחבי העולם בשינויים אורבניים. הכנס מתעכב במיוחד על מקומם של אמנים בתהליך של ג'נטריפיקציה, תופעה שבה בעקבות פיתוח שכונות, תהליך שלרוב מלווה בשילוב אמנות ואמנים בשכונות שנתפסו כבעייתות, נדחקים החוצה התושבים הותיקים, אם באופן יזום או כיוון שהם לא יכולים לעמוד יותר בהשלכות הכלכליות של הפיתוח. הדיון בתהליך, בקשר שלו לגזענות, לאי שוויון בין מעמדות, ובהשלכות הקשות שלו על האוכלוסיה, הפך נפוץ בשיח ביקורתי על שינוי עירוני. בין השאלות שהכנס יעלה: האם ניתן להשיג שיוויון בסביבה פוליטית וכלכלית של אי שוויון בוטה? אלו צורות חדשות של מעורבות אזרחית האמנים מכניסים אל תוך הסביבה האורבנית? איזה מודלים מוצעים על ידי מתכנני וראשי ערים? כיצד ממשלות וארגונים יכולות לתמוך ביצירה תרבותית שהופכת את העיר לנגישה ויציבה כלכלית כלפי כל האוכלוסיות שבה? בין הדוברים והמשתתפים התיאורטיקנית לוסי ליפרד, האמנים ויטו אקונצ'י, ריק לואו, לוסי אורטה ופדרו רייס, ראש העיר לשעבר של בוגוטה אנטונס מוקוס סיוויקס ועוד.
עוד על הכנס של קריאטיב טיים, קונספט, דוברים ולוחות זמנים:
http://creativetime.org/summit

כתובת:

ארטפורט, דרך בן צבי 55, תל אביב.
יום שישי, 25.10 – 17.00 עד חצות
יום שבת, 26.10 – 16.00 עד חצות – פאנל ב 16.00, שיחה והופעה ב 20.00
www.artportlv.org

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *