אוצר חדש לצילום במוזיאון ישראל

דר' נעם גל ימונה לתפקיד אוצר לצילום ע"ש הוראס וגרייס גולדסמית' במוזיאון ישראל. גל יכנס לתפקיד בעקבות ניסן פרז, שפרש מתפקידו ב-30 ביוני 2013, לאחר שלושים ושמונה שנים בשורות המוזיאון כאוצר בכיר ומייסד המחלקה. גל הוא חוקר, מרצה וכותב (בין השאר ב"ערב רב"), המלמד תרבות חזותית ותיאוריה של הצילום במחלקה לאמנויות של אוניברסיטת בן גוריון […]

דר' נעם גל ימונה לתפקיד אוצר לצילום ע"ש הוראס וגרייס גולדסמית' במוזיאון ישראל. גל יכנס לתפקיד בעקבות ניסן פרז, שפרש מתפקידו ב-30 ביוני 2013, לאחר שלושים ושמונה שנים בשורות המוזיאון כאוצר בכיר ומייסד המחלקה.

גל הוא חוקר, מרצה וכותב (בין השאר ב"ערב רב"), המלמד תרבות חזותית ותיאוריה של הצילום במחלקה לאמנויות של אוניברסיטת בן גוריון ובמחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל, ותורת הספרות וביקורת תרבות באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא עומד בראש קבוצת המחקר פוטולקסיק של מכון מינרבה באוניברסיטת תל אביב, המתמקדת בסוגיות של צפייה בשדה הצילום. באחרונה יזם פרוייקט בחסות מכון שפילמן לחקר הצילום, שמטרתו שילוב צילום בתכנית להוראת שפה בבתי ספר יסודיים בארץ.

את עבודת הדוקטורט שלו כתב גל במחלקה לספרות השוואתית באוניברסיטת ייל בארה"ב, והיא עוסקת בייצוגים שונים של יחסי אדם-חיה בספרות ובצילום של מלחמת העולם השנייה. בתקופת שהותו בייל אצר גל סדרת תערוכות צילום תחת הכותרת Images of Displacement בגלרית מרכז סליפקה של האוניברסיטה. כמו כן יזם וארגן את הכנס הבינלאומי וסדנת האמנים Capture 2012: Photography, Nature, Human Rights. את התואר השני סיים גל בהצטיינות יתרה בתכנית ללימודי תרבות של האוניברסיטה העברית בירושלים, ואת התואר הראשון במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל.

נעם גל

נעם גל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *