פרס שיף יוענק לדוד ניפו

הצייר דוד ניפו הוא הזוכה בפרס שיף לאמנות פיגורטיבית-ריאליסטית לשנת 2013. הפרס יוענק זו השנה השישית בטקס שיתקיים במוזיאון ת"א, ויזכה את ניפו בסכום של 10,000$ ותערוכת יחיד שתוצג במוזיאון בשנת 2014. ניפו נבחר מבין 65 אמנים/ות שהגישו מועמדות לפרס, ע"י. ועדת שיפוט שכללה את מנהלת מוזיאון תל אביב לאמנות סוזן לנדאו, האוצרת ורדה שטיינלאוף, […]

הצייר דוד ניפו הוא הזוכה בפרס שיף לאמנות פיגורטיבית-ריאליסטית לשנת 2013. הפרס יוענק זו השנה השישית בטקס שיתקיים במוזיאון ת"א, ויזכה את ניפו בסכום של 10,000$ ותערוכת יחיד שתוצג במוזיאון בשנת 2014.

ניפו נבחר מבין 65 אמנים/ות שהגישו מועמדות לפרס, ע"י. ועדת שיפוט שכללה את מנהלת מוזיאון תל אביב לאמנות סוזן לנדאו, האוצרת ורדה שטיינלאוף, והאספנים דורון סבג, גיל ברנדיס ודובי שיף. בנימוקי הבחירה נכתב כי "ציוריו של דוד ניפו מגלים פריצה מתחומי האובייקט והנושא, אל תחומי הסמל והשאלות על הסדר, הפשר והזיקות הכמוסות במציאות. ניפו מייצג את התופעה האופטית הזורמת מן העצמים באור, ביצירת אמינות "פיסיקאלית". בציורי הנוף שלו פונה מבטו להתבוננות פסיבית כמעט, בפיסות נוף שוליות, נמנע מחיפוש אחר אובייקט בולט".

דוד ניפו - כיצד לצייר ערגה, 2013

דוד ניפו – כיצד לצייר ערגה, 2013

דוד ניפו נולד בברזיל בשנת 1964 ועלה לישראל ב-1969. הוא בוגר הסדנא לציור ורישום בירושלים ומלמד ב"בצלאל" ובבית הספר "התחנה" לציור ורישום פיגורטיבי, שאותו ייסד עם ארם גרשוני. ניפו מתגורר ועובד בישוב ניר עקיבא שבצפון מערב הנגב.

ב-24  ביוני 2013, במקביל לטקס הענקת פרס שיף, תיפתחנה במוזיאון ת"א התערוכות של זוכי פרס שיף לשנת 2012 סיגל צברי ואלדר פרבר.

9 תגובות על פרס שיף יוענק לדוד ניפו

    הפרס הכי משמים לציורים הכי משעממים

    למה את סבור/ה שהפרס משמים והציורים משעממים ?

    מי שנמצא במחיצת ארם גרשוני נדבק באבק של כוכבים….גו, גו, ניפו….

    מגיע לו!!! כל הכבוד!

    ציוריו אכן נהדרים.
    המלל שנכתב הוא כמובן חרטא ברטא של אוצרים שיש להעלות על המוקד (את המלל לא את האוצרים…)
    עם זאת האם ייתכן שהנאטורליות הזו עלתה על רקע הקבס שהעלה בפינו "הציור המודרני" וכי עם כל היופי הנאטורליסטי אנחנו מבקשים גם קצת… קצת… משמעות?

    …וגם מסר (רחמנא לייצלן…) או, במילים אחרות "אז מה מותר האדם מן המצלמה?"

    הגיע העת להניח לאנמות הקונספטואלית בכלל ומרסל דושאן בפרט , לתת את הכבוד הראוי ליכולות טכניות מדהימות שמעטים מגיעים אליה . אין צייר ראוי יותר מדוד ניפו. אדם מוכשר וחכם.
    אין לי דבר כנגד מסרים ביצירות. הבעייתיות שאמנות קונספטואלית מתבססת עליה מולידה אמנים וציירים בעלי מסרים אך ללא היכולות לבטא אותן כראוי.

    כל מילה בסלע.ולמרות זאת,אני רואה מסרים גם בעבודות הנפלאות של ניפו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *