תמר הרפז זכתה בפרס קיפר לשנת 2013

קרן וולף הכריזה היום (ראשון) על תמר הרפז כזוכת פרס קיפר לשנת 2013. הפרס, בסך 4000 דולרים, יינתן השנה לראשונה באירוע פומבי שיתקיים באוניברסיטת תל אביב ב- 4 באפריל בשעה 18:00, במעמד חתן פרס נובל ומ"מ יו"ר קרן וולף, פרופ' דן שכטמן. נימוקי ועדת השיפוט להחלטה: "תמר הרפז יוצרת מערכים פיסוליים דינמיים היוצרים סביבה של […]

קרן וולף הכריזה היום (ראשון) על תמר הרפז כזוכת פרס קיפר לשנת 2013. הפרס, בסך 4000 דולרים, יינתן השנה לראשונה באירוע פומבי שיתקיים באוניברסיטת תל אביב ב- 4 באפריל בשעה 18:00, במעמד חתן פרס נובל ומ"מ יו"ר קרן וולף, פרופ' דן שכטמן.

נימוקי ועדת השיפוט להחלטה: "תמר הרפז יוצרת מערכים פיסוליים דינמיים היוצרים סביבה של מסתורין וקסם. היא יוצרת מערך של אשליות אופטיות אך באותו הזמן חושפת את הטכניקה שיצרה את האשליה, את המתרחש "מאחורי הקלעים" של המסתורין. הצופה ביצירותיה מוזמן לשוטט בתוך חללים דמויי מעבדה המורכבים ממקרני שקופיות, לוחות זכוכית, גופי תאורה, מחיצות שקופות למחצה, מראות, רהיטים ביתיים, מכשירי עבודה ואובייקטים בעלי מטען סימבולי ורגשי. התכנים של יצירותיה קשורים לתולדות הקולנוע, לסביבה הביתית הקרובה בה חפצי יום יום מוטענים בערכים סימבוליים ופיוטיים. מכשירי הקרנה ישנים ומקרני שקופיות מהווים ציר מרכזי ביצירתה. מכשירים אלו, שפינו זה מכבר דרכם למכשירים מעודכנים יותר, קמים לתחייה ביצירתה כבעלי ממד נוסטלגי אך גם מתעתע ומלא מסתורין.
על היצירתיות והייחודיות של יצירתה, היונקת מתולדות האמנות והקולנוע, מחקירה, תהיה וניסוי של צורות וחומרים לכדי מערכים מורכבים ומסקרנים, החליטה ועדת הפרס פה אחד להעניק לתמר הרפז את מלגת אינגבורג בכמן מיסודו של אנסלם קיפר".

תמר הרפז - פרט מהצבה בגלריה זומר

תמר הרפז – פרט מהצבה בגלריה זומר

הרפז (33) נולדה בירושלים, בוגרת תארים ראשון ושני של המחלקה לאמנות בצלאל, חיה ועובדת בתל אביב. הרפז היא זוכת פרס אמן צעיר של משרד התרבות ופרס גבעון של מוזיאון תל-אביב. עבודותיה הוצגו במוזיאונים וגלריות בארץ ומחוצה לה.

"מלגת אינגבורג בכמן מיסודו של אנסלם קיפר" היא פרס המוענק מאז שנת 1991 ע"י קרן וולף לאמנים צעירים ומבטיחים בארץ שטרם מלאו להם 35. בין זוכי הפרס בעבר: סיגלית לנדאו, יעל ברתנא, רותי סלע ודורון רבינא.

2 תגובות על תמר הרפז זכתה בפרס קיפר לשנת 2013

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *