פורסמו שמות הזוכים בפרסי שרת התרבות והספורט במחול אמנותי לשנת 2012

פרס היצירה ללהקת המחול 'בת-שבע', פרס מפעל חיים לד"ר רות אשל, פרס היוצרים הצעירים לדפי אלטבב, עידן כהן ומיכל הרמן. פרס מפעל חיים בשווי 70 אלף שקלים  הוענק לד"ר רות אשל, על פועלה המשלב עשייה אמנותית, מחקר וכתיבה עיתונאית. על תרומתה המשמעותית והפעילה לעולם המחול בישראל. בשלהי שנות ה- 70 הייתה מחלוצות שסללו את הדרך […]

פרס היצירה ללהקת המחול 'בת-שבע', פרס מפעל חיים לד"ר רות אשל, פרס היוצרים הצעירים לדפי אלטבב, עידן כהן ומיכל הרמן.

פרס מפעל חיים בשווי 70 אלף שקלים  הוענק לד"ר רות אשל, על פועלה המשלב עשייה אמנותית, מחקר וכתיבה עיתונאית. על תרומתה המשמעותית והפעילה לעולם המחול בישראל. בשלהי שנות ה- 70 הייתה מחלוצות שסללו את הדרך לפריצת הפרינג' של המחול בישראל. בתום קריירה של עשרים שנה על הבמה כרקדנית ויוצרת עברה לעסוק במחקר על ראשית המחול האמנותי בארץ ותיאטרון תנועה בישראל. במסגרת עבודתה כעורכת שותפה עם גיורא מנור ז"ל, של כתב העת "מחול בישראל" וכמייסדת-עורכת של "מחול עכשיו", פרסמה מאמרים רבים שהפכו לאבני היסוד בהבנת התפתחות המחול בישראל.
בעקבות מחקר על תרבות החיים והמחול של יהודי אתיופיה בישראל ייסדה ד"ר אשל את להקת 'אסקסטה' שפעלה באוניברסיטת חיפה במתנ"ס נווה יוסף שבחיפה., ולאחר מכן את להקת 'ביתא' הפועלת עד היום במתנ"ס נווה יוסף שבחיפה. במפעל זה מיזגה חקירה ותיעוד של הריקודים של יהודי אתיופיה עם יצירת ריקודי בני זמננו המכילים מאפיינים ויסודות מסורתיים.
חברי וועדת השיפוט: יוסי טל גן- יו"ר, נאווה צוקרמן, מיקי גורביץ, בהשתתפות נילי כהן, ס' ראש מינהל התרבות ומנהלת המחלקה למחול.

פרס ביצוע ללהקות, הרכבים קאמריים ו/או יחידים בשווי 100 אלף שקלים יוענק ללהקת 'בת שבע'. ועדת השופטים המליצה השנה להעניק את פרס הביצוע ללהקה גדולה: להקת המחול בת שבע על ביצוע היצירה- "שדה 21", כוריאוגרפיה מאת אוהד נהרין. הפרס הכספי מתחלק בין הלהקה לבין הרקדנים כדלהלן: 40% ללהקה ו- 60% לרקדנים המבצעים בלהקה.
חבר וועדת השיפוט:  ענת פרנק- יו"ר, רוז סובול, נירה טריפון, בהשתתפות נילי כהן, ס/ראש מינהל התרבות ומנהלת המחלקה למחול .

פרס ליוצרים ב-10 השנים הראשונות ליצירתם בשווי 90 אלף שקלים יוענק לשלושת היוצרים דפי אלטבב, עידן כהן ומיכל הרמן
ועדת השופטים המליצה השנה להעניק את הפרס  ליוצרים אלה. הפרס יתחלק באופן שווה כך שכל אחד מהם יקבל 30 אלף שקלים.

עידן כהן הוא אמן שפועל באופן מתמיד לשכלול האמירה האישית והטבעת חותם אישי בעשייה המחולית בארץ. לאורך השנים יצירותיו מעידות על יכולת נדירה לייצר עולם תנועתי שיש בו מן המוכר ואל המוכר לצקת מהחדש. עידן מתמודד באומץ ובשכל רב עם יצירות מוסיקאליות מוכרות ונותן להן פרשנות מוסיקאלית ותנועתית חדשה הפרשנות וההבנה שלו את העומק,והריבדיות הריגשית של המוסיקה בה הוא בוחר להשתמש מדוייקת ומפתיעה והיא מאפשרת יצירה שיש בה דיאלוג לא רק בין הרקדנים והחלל אלא גם דיאלוג אינטליגנטי עם המוסיקה.מתוך המקום הזה הוא מחדד את היכולות של הרקדנים ומאפשר להם לממש את מקסימום הפוטנציאל הפיסי והריגשי שלהם כאמנים מבצעים.כך מוגשות לקהל בזו אחר זו עבודות שהן יצירות שלמות שמאפשרות לקהל להנות מליכוד מושלם של המוסיקה,התנועה והגוף הרוקד.
האומץ, כמו גם היכולת, לקחת יצירה מוכרת ולעבוד עם מקורות אומנותיים חזקים מעוררת התפעלות. אנו מאמינות שיכולתו וכשרונו של עידן ימשיכו, יעמיקו ויפתיעו גם בעתיד.

מיכל הרמן היא כוראוגרפית שלאורך כל שנות יצירתה מעלה עבודות מקוריות וחותרת לחפש לאורך השנים כיוונים שונים וחדשים ביצירה. בעשור האחרון, העלתה מיכל יצירות שיש בהן דומיננטיות תנועתית מחולית ולצידן יצירות תיאטרליות, בהן עסקה בנושאים שאינם רגילים על במות המחול. מיכל מייצגת את כוריאוגרף האוונגרד שעובד באולמות קטנים מנסה וחוקר. ביחד עם יצר ההרפתקה ,מצליחה מיכל להראות מקצועיות והתמדה בדרך האישית שלה, ללא השפעה מהזרמים הבולטים במחול ישראלי. האתגר שבשילובים הללו מפעיל באופן מושלם את הרקדנים ואותה ומאתגרים את הקהל לא פחות. היכולת להתעסק בנושאים "כבדים", מופשטים, יחד עם האפשרות לטפל בנושאים חברתיים, באופן תיאטרלי וקומי מראים על יוצרת מוכשרת הבטוחה בדרכה. על כן, אנו מאמינות שתוכל להמשיך להתפתח למחוזות מפתיעים נוספים.

דפי אלטבב פועלת כבר מספר שנים בנחישות והתמדה בחיפוש אחר שפה תנועתית ייחודית. החיפוש הזה ניכר בעבודותיה, היא יוצרת את עבודותיה מתוך התבוננות אמיצה בעצמה ובסביבתה תוך שהיא פועלת בהתמדה לחקור את הדרך לתקשר עם קהל רחב. התוצר הסופי של תהליך היצירה מקצועי, רהוט ומדוייק. ניכרת בעבודותיה  להיטות ואנרגיה שדוחפת לחיפוש ולחקירה מתמדת. דפי מתמידה לשתף את רקדניה בתהליך העבודה ולמקסם את יכולותיכם ונוכחותם על הבמה. הבחירות המוסיקליות מעידות על הקשבה ורצון להתמודד עם קשר ברור בין העולם האסוציאטיבי המוסיקלי לתנועה שעל הבמה. באנרגיה הזו ובחיפוש המתמיד, אנו מאמינות שדפי תפתח את שפתה התנועתית.

חברי וועדת השיפוט: אילנית תדמור- יו"ר, כרמית יעקובסון, חני ורדי, בהשתתפות נילי כהן, ס' ראש מינהל התרבות


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *