הוכרזו הזוכים בתחרות לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני

 סרטים של שחר פרדי כסליו, שי רטנר, מיכאל זופרנר ורינת קטלר זכו בפרסי התחרות התשיעית לאמנות וידאו וקולנוע נסיוני במסגרת אמנות בצומת, פסטיבל הקולנוע ירושלים 2012. את התחרות ניהלו והפיקו חברי מרכז מעמותה בתמיכת קרן משפחת אוסטרובסקי. בועדת השיפוט ישבו יהושע סימון, רותי סלע ודניאל לנדאו. מנימוקי השופטים: מקום ראשון – פרס מטעם הקרן לירושלים […]

 סרטים של שחר פרדי כסליו, שי רטנר, מיכאל זופרנר ורינת קטלר זכו בפרסי התחרות התשיעית לאמנות וידאו וקולנוע נסיוני במסגרת אמנות בצומת, פסטיבל הקולנוע ירושלים 2012. את התחרות ניהלו והפיקו חברי מרכז מעמותה בתמיכת קרן משפחת אוסטרובסקי. בועדת השיפוט ישבו יהושע סימון, רותי סלע ודניאל לנדאו.

מנימוקי השופטים:

מקום ראשון – פרס מטעם הקרן לירושלים ע"ס 6000 ש"ח : המוח / שחר פרדי כסלו

סרט מקורי ומטריד שמשתמש באמצעים קולנועיים בצורה יצירתית ומגובשת ומצליח לפתח דמויות מורכבות הן מבחינת בניית התמונה והן מבחינת התדר הרגשי שלהן. הדמות הראשית, מדען רתוק לכסא גלגלים, הוא קולאז' ויזואלי בו ראש של שחקן מודבק על גוף משותק כולו. הסביבה שיצר כסלו למדען שלו, מעין סטיבן הוקינג רתוק למסך פייסבוק, עוברת מהתייחסויות לחלון אחורי של היצ'קוק ועד לחזיונות אפוקליפטיים של קץ היקום.

מקום שני – פרס מטעם קרן משפחת אוסטרובסקי ע"ס 4000 ש"ח : טוב למות / שי רטנר

הסרט מצליח לשלב בצורה יחודית ז'אנרים ומיתוסים לכדי יצירה מסקרנת ורב שכבתית."טוב למות בעד ארצנו" המיוחס ליוסף טרומפלדור מקבל את ביטויו בטקס החארקירי היפני. בתוך המשטר האסוני של קדושים לאומיים ופצצות אטום, רטנר עושה שימוש באנימציה וטקסט, חומרי ארכיון וכתוביות שמספרות סיפור אחר מתוך החומר התיעודי וכנגדו. הסרט משתמש בבדיה כדי להביא אמת קולנועית.

ציון לשבח / קלטות שלג / מיכאל זופרנר

יצירה דוקומנטרית מקורית ורפלקטיבית הבוחנת את פעולת התיעוד דרך נקודת המבט של משפחה בחברון הצופה בחומרים שצילמה. שמחת חיים וזעם מצמית, השפלה ופחד מבליחים מתוך החומרים לעיתים במשולב, כאשר הצופה עד למציאות החיים תחת המשטר הצבאי הישראלי בחברון. הסרט הוא תוצר של פרוייקט ארוך שנים בתוך קהילה ותוך הצטרפות ושיתוף פעולה איתה. ההצצה לחומרים מבטיחה עוד הרבה מאוד תוצרים מעניינים ומגרים.

ציון לשבח / אוכלים פצצות / רינת קטלר

הסרט מצליח להעניק לצופים הצצה אל תוך עולמם של צעירים בישראל – כשרון ותסכול, הומור שחור והורמונים נפגשים בשטחים המתים שם העיר התאגידית – הקניון, החניון, הכיכר של פרבר השינה. זהו ביתו של הראפ הישראלי. בסגנון בימוי ועריכה לא מתערב, הצופים מקבלים מקום לחוות את קולם של הראפרים הישראליים הצעירים.

 

2 תגובות על הוכרזו הזוכים בתחרות לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני

    פרסים עלובים ומביכים
    אפילו לא מדגדג לעלויות ולמינוס
    משתינים על אמנים בקשת
    מביך

    שניים מהשופטים (סיימון וסלע) חברים טובים של הזוכה. הם היו צריכים להסיר את עצמם מהועדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *