נבחרה הצעה לביאנלה לאדריכלות בונציה

משרד התרבות בחר באדריכלים דן הנדל וארז אלה ובאוצרת מילנה גיצין-אדירם לייצג את ישראל בביאנלה לאדריכלות ה-13 שתיפתח בונציה בספטמבר 2012. ההצעה הזוכה נבחרה על ידי ועדת השיפוט מטעם המדור לאמנות פלסטית אשר במועצה לתרבות ולאמנות. ועדת השיפוט כללה את  סיגל ברניר  (יו"ר המדור לאמנות פלסטית ויו"ר הוועדה),  ד"ר גליה בר אור, אדר' יובל יסקי, […]

משרד התרבות בחר באדריכלים דן הנדל וארז אלה ובאוצרת מילנה גיצין-אדירם לייצג את ישראל בביאנלה לאדריכלות ה-13 שתיפתח בונציה בספטמבר 2012.
ההצעה הזוכה נבחרה על ידי ועדת השיפוט מטעם המדור לאמנות פלסטית אשר במועצה לתרבות ולאמנות. ועדת השיפוט כללה את  סיגל ברניר  (יו"ר המדור לאמנות פלסטית ויו"ר הוועדה),  ד"ר גליה בר אור, אדר' יובל יסקי, אדר' אריה קוץ, אדר' עודד רפופורט ועידית עמיחי, נציגת משרד התרבות והספורט.

התערוכה (ששמה הזמני הוא "נושאת מטוסים") עוסקת בארכיטקטורה של הליברליזם, אשר מתגבשת מחוץ למנגנוני המדינה לאחר 1973, תוך השפעה תרבותית גוברת של ארצות הברית ושינויים מרחיקי לכת בחברה הישראלית. חברי הוועדה סברו שמדובר בנושא מרתק מבחינה ארכיטקטונית ותרבותית, וכי יש בבחירה של דן הנדל, ארז אלה ומילנה גיצין-אדירם  תרומה חשובה למחקר האדריכלי בארץ אשר עשוי להרחיב את המחקר של "הפרויקט הישראלי" שאצרו מאירה יגיד וצבי אפרת  שעסקה באדריכלות הישראלית בין 1948 ל 1973.

עוד ציינו חברי הועדה כי הדיון בהשפעה האמריקאית על התרבות והאדריכלות הישראלית בשנים הללו, כמו גם הגישה האוצרותית המערבת עבודה ביקורתית וחמרים ארכיוניים, יכול לעורר עניין בקרב אנשי תרבות ואדריכלות בעולם.

התערוכה נבחרה מבין 20 הצעות שהוגשו למחלקה למוזיאונים ולאמנות פלסטית במשרד התרבות בעקבות פרסום קול קורא. בנוסף להצעתם הגיעו 2 הצעות נוספות לשלב הסופי:

הצעתם של האדיכלים רפי סגל, יונתן כהן ומתן מאיר  "ערי ים ערי חול" ונבחרה למקום השני, והצעתם של פריצקי ליאני ואמנון ברזל "תל אביב – חולפת עם החשיכה".

התערוכה תוצג בביתן הישראלי בשטח הביאנלה בגני הקסטלו בוונציה, שתוכנן בשנת 1952 על ידי אדריכל זאב רכטר.

הביאנלה בוונציה מתקיימת מאז 1895 בתחום האמנות. הביאנלה הראשונה לאדריכלות התקיימה בשנת 1980 ומאז היא נחשבת לאחת התערוכות המרכזיות בשדה האדריכלות הבינלאומי. בתערוכה מוצג מגוון רחב של עבודות מכל רחבי העולם ומיוצגות בו מעל 40 מדינות. טרם נבחר האוצר הכללי מטעם הביאנלה. בשנה שעברה הייתה זו האדריכלית היפנית Kazuyo SEJIMA.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *