תערוכות המועמדים לפרס גוטסדינר

תערוכות היחיד של המועמדים לפרס קרן גוטסדינר לאמן ישראלי צעיר לשנת 2010 דור גז, יאן טיכי ושחר יהלום, באוצרות אלן גינתון, יפתחו ב-4.3 במוזיאון ת"א לאמנות. ההכרזה על הזוכה תתקיים ב-18.5, ובתאריכים אלו יתקיים גם סקר ערב-רב שיכתיר את בחירת הקהל בתחרות. גז יציג במסגרת הפרס את התערוכה "מטעי האומה" שעוסקת, באמצעות עבודות צילום, וידיאו […]

תערוכות היחיד של המועמדים לפרס קרן גוטסדינר לאמן ישראלי צעיר לשנת 2010 דור גז, יאן טיכי ושחר יהלום, באוצרות אלן גינתון, יפתחו ב-4.3 במוזיאון ת"א לאמנות. ההכרזה על הזוכה תתקיים ב-18.5, ובתאריכים אלו יתקיים גם סקר ערב-רב שיכתיר את בחירת הקהל בתחרות.

גז יציג במסגרת הפרס את התערוכה "מטעי האומה" שעוסקת, באמצעות עבודות צילום, וידיאו וסריקות מארכיונים פרטיים, במפעל ייעור ישראל ובפועלה של חברת מטעי האומה, ובתוך כך קושרת אתוסים היסטוריים עם סיפורים אישיים. טיכי יציג את "מיצב מס' 13" – יצירה המשלבת צילום ווידיאו, אובייקטים, משחקי תאורה ומיצבים אדריכליים, המבקשת להציב את הצופים במצבים גבוליים המאתגרים מבחינה חברתית, פוליטית וחושית. שחר יהלום תציג את "ארץ הפטל" – מיצב פיסולי העשוי מחומרים רבים, המבוסס על תצלום הרס הכיפה הגדולה של קתדרלת סנט ג'יימס בסיאטל, שקרסה בחורף 1916 לאחר שהצטברו עליה 15 טונות שלג.

דור גז, שחר יהלום ויאן טיכי. צילום: יח"צ

דור גז, שחר יהלום ויאן טיכי. צילום: יח"צ

כפי שנעשה בשנה שעברה, גם השנה יקיים מגזין ערב-רב סקר בין הגולשים שיוזמנו לבחור את מועמד הקהל לזכות בפרס. הסקר יפתח עם פתיחת התערוכות וינעל ביום ההחלטה הרשמית.

מאז 1995 מוענק פרס קרן גוטסדינר מדי שנה לאמן ישראלי צעיר (עד גיל 40). הזוכה נבחר ע"י שופט חיצוני מבין שלושה מועמדים סופיים המציגים תערוכת יחיד במוזיאון ת"א. בשנה הבאה לא יחולק הפרס וזאת לצורך בחינה מחודשת של מבנהו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *