התנגדות לפיטורי מרצים בבצלאל

עדכון 26/5: ועד המרצים בבצלאל מכריז על סכסוך עבודה. בשבועות האחרונים נערכים בבצלאל פיטורים נרחבים של מרצים ומרצות המלמדים במסגרת הבין-תחומית במוסד. גורמים במוסד מסרו כי מדובר על פיטורי למעלה מ-20 מרצים/ות, וצמצום שעות ההוראה של מספר דומה של מרצים נוספים. הפיטורים מעוררים התנגדות עזה בקרב חברי הסגל והמרצים מן החוץ, בין השאר עקב העובדה […]

עדכון 26/5: ועד המרצים בבצלאל מכריז על סכסוך עבודה.

בשבועות האחרונים נערכים בבצלאל פיטורים נרחבים של מרצים ומרצות המלמדים במסגרת הבין-תחומית במוסד. גורמים במוסד מסרו כי מדובר על פיטורי למעלה מ-20 מרצים/ות, וצמצום שעות ההוראה של מספר דומה של מרצים נוספים.

הפיטורים מעוררים התנגדות עזה בקרב חברי הסגל והמרצים מן החוץ, בין השאר עקב העובדה שהם נערכים חודשים ספורים בלבד לאחר חתימת הסכם עבודה חדש בסוף שנת 2013. במסגרת ההסכם נדרשו אנשי הסגל לספוג פגיעה בתנאי העסקתם בניסיון לסייע בצמצום הגירעון שאליו נקלע המוסד, וזאת תוך הבנה שפגיעה בתנאים תמנע פיטורים. בנוסף זועמים המרצים על הדרך בה נעשים הפיטורים, בשיחות טלפון קצרות ולא בפגישות ומכתבים רשמיים כנדרש בחוק.

יו״ר איגוד המרצים מוטי בודק איים בסוף השבוע בנקיטת צעדים חריפים והכרזה על סכסוך עבודה במידה וההנהלה לא תבטל את הפיטורים. במקביל נתקלת ההנהלה, בראשות נשיאת האקדמיה פרופ׳ אוה אילוז והמשנה לעניינים אקדמיים ד״ר טל בן-צבי, בהתנגדות מצד הסנאט על רקע מה שנתפס כניסיון לבטל את תוכנית הלימודים הרב-מחלקתית, שרוב המפוטרים מלמדים בה. ע״פ תקנון המוסד, ביטול תוכנית לימודים הוא החלטה אקדמית הנתונה לאישור הסנאט, ואינה יכולה להיעשות באופן עצמאי ע״י ההנהלה.

מבצלאל נמסר בתגובה כי ״מדובר בסיום העסקה של קבוצה קטנה של מרצים שחלקם הגדול עבדו בבצלאל פחות מ-3 שנים ורובם לימדו בהיקף של שעה וחצי בשנה. למרות הכאב שבדבר, מדובר בקבוצה קטנה מאוד מתוך הסגל האקדמי של בצלאל״ (יצויין כי בניגוד לתגובת בצלאל, בין שמות המפוטרים/ות שהגיעו למערכת נמצאים גם מרצים שמלמדים במוסד שנים רבות. י.א).ֿ

בתשובה לשאלה האם הנהלת ביה״ס סוגרת את תוכנית הלימודים הרב-מחלקתית נמסר מבצלאל כי ״האקדמיה מחוייבת מעל לכל ספק להוראה הרב מחלקתית אך רוצה לבחון אותה מחדש ולהפוך אותה להרבה יותר מדוייקת. האקדמיה העסיקה בשנתיים האחרונות 88 מרצים חדשים כך שהקבוצה הקטנה שעלינו בצער להיפרד ממנה היא חלק מתנועה טבעית ובלתי נמנעת של מוסד דינמי ומתחדש כמו בצלאל״.

בבצלאל נמנעו מלהגיב לטענה שהפיטורים נעשים בשיחת טלפון ולא באמצעות פגישה ומכתב רשמי כנדרש בחוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *