גלריה שלוש פותחת חלל במתחם תרבות חדש

גלריה שלוש משיקה מתחם תרבות חדש בבניין לשימור ברחוב מזא"ה 7 בת"א. הבניין ההיסטורי, בן ארבע הקומות, יאכלס שני חללי תצוגה, חלל לפעילות תרבותית בינתחומית, בית קפה וחנות ספרים. הגלריה תסגור את החלל הנוכחי ברחוב חיסין ותפתח במקומו שני חללי תצוגה במתחם החדש וחלל תצוגה ניסיוני שישמש כמעבדה. בקומת הגג יושק  'סלון שלוש' שיהווה חלל […]

גלריה שלוש משיקה מתחם תרבות חדש בבניין לשימור ברחוב מזא"ה 7 בת"א. הבניין ההיסטורי, בן ארבע הקומות, יאכלס שני חללי תצוגה, חלל לפעילות תרבותית בינתחומית, בית קפה וחנות ספרים. הגלריה תסגור את החלל הנוכחי ברחוב חיסין ותפתח במקומו שני חללי תצוגה במתחם החדש וחלל תצוגה ניסיוני שישמש כמעבדה. בקומת הגג יושק  'סלון שלוש' שיהווה חלל אירוח לפעילויות תרבותיות אינטימיות מתחומים שונים. בקומת הקרקע תיפתח חנות ובית קפה מבית תולעת ספרים.
"בנין התאומים" הוא מבנה ההיסטורי השוכן בקרן הרחובות מזא"ה ויבנה, שתוכנן ונבנה בשנות ה-20 על ידי האדריכל יוסף ברלין בסגנון הניאו-קלאסי. המבנה המקורי תוכנן כבנין מגורים עבור שני האחים ברלין, והרצון להקים שני אגפים זהים הוליד את בניין התאומים הראשון בתל-אביב. בנוסף להיותו בית מגורים, שימש הבית את אגודת המהנדסים והארכיטקטים, וכן כמקום הוראה לאדריכלות. הבניין הוא דוגמא בולטת וייחודית לאדריכלות הניאו-קלאסית בתל-אביב של שנות ה-20; חשיבותו בכך שהוא מהווה דוגמא של מבנה מגורים מתקופה זו אשר הותאם לצורכי המקום, ונבנה בטכניקות חדשניות שהובאו לארץ על ידי יוסף ברלין.

בניין התאומים ברחוב מאז"ה

בניין התאומים ברחוב מאז"ה

גלריה שלוש הוקמה בנווה צדק ב-1985 על ידי נירה יצחקי, ומאז 1989 שוכנת ברחוב חיסין בתל אביב. הגלריה פועלת מאז היווסדה לקידום לוח תערוכות בינלאומי ומקומי, בשיתוף עם אוצרים ואמנים מרחבי העולם. הגלריה מציגה עבודות בניו מדיה, וידאו, פיסול, ציור, ומיצבים. בין האמנים המיוצגים ע"י הגלריה: גדעון גכטמן, גל וינשטיין, ווילאם קנטרידג', מלאני מנשוט, ידיד רובין, מיקי קרצמן, נדב ויסמן, גסטון צבי איצקוביץ, מיכל שמיר, פולקר מרץ  ועוד.
"עבורי זהו מהלך מתבקש למימוש חזון אמנותי-תרבותי ומחויבות להמשיך ולמלא תפקיד מרכזי בסצנת התרבות התל-אביבית", מסרה יצחקי. "בהמשך לקו העקבי של 'גלריה שלוש', שהקפידה על חיבור לסצנת האמנות בעולם – 'שלוש במזא"ה' תעצים את הדיאלוג האמנותי בין אמנים ישראלים לאמנים בינלאומיים. אני רואה במקום מעין שמורת טבע של תל אביב הישנה – כשאדם נכנס פנימה אל הבניין הוא עובר חוויה תרבותית ממדרגה ראשונה. 'שלוש במאזה' מייצר חיבור מעשיר ומרתק: של אמנות ישראלית ובינלאומית, גלריה ובית קפה, ספרות ותרבות  – באופן שמגדיר מחדש את גבולות האמנות והתרבות, ומשתלב באופן בלתי נפרד במרקם החיים העירוני התוסס".

עוד מוסיפה יצחקי כי הסבת האגף המערבי של "בנין התאומים" לחלל לאמנות עכשווית נעשתה תוך הקפדה מדוקדקת על חוקי השימור על מנת לשמור על אופיו המיוחד של המבנה ועל המורשת ההיסטורית והתרבותית שלו. תערוכת הפתיחה החגיגית שתחנוך את המעבר תיקרא Re-Location  ותיפתח ב – 28.10.10. התערוכה תעסוק ברעיון של Re-location –  מיקום מחדש של דבר מה שהועתק ממקומו המקורי, מתוך התייחסות להקשרים פיזיים, נפשיים ופילוסופיים ועיסוק בסוגיות של תְּזוּזָה, עֲקִירָה, הַעֲבָרָה, הַעְתָּקָה והַתָּקָה. בתערוכה ישתתפו אמני הגלריה מהארץ ומחו"ל ואמנים אורחים, ביניהם: גל וינשטיין, נדב וייסמן, גדעון גכטמן, מיקי קרצמן, מלאני מנשוט, כריסטוף קלר וויליאם קנטרידג'  ועוד.

2 תגובות על גלריה שלוש פותחת חלל במתחם תרבות חדש

    אני מאוד שמחה לשמוע על המעבר שבהחלת מראה על התפתחות וצמיחה,מאחלת לכם הצלחה ענקית, אבוא עם חבריי לבקר כשיהיה אירוע הפתיחה, ברכות אתי אמינוף

    מעניין מאד. ומה מתוכנן להיות בבניין השני במתחם?
    ואיפה יהיו המחסנים של הגלריה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *