ציור של פול קליי יוחזר לעיזבון בעליו

מוזיאון ישראל הודיע על החזרת ציורו של פול קלי "מחול הצעיפים" משנת 1920, לעיזבון של אספן האמנות הגרמני הרי פולד (Fuld) ג'וניור. הציור, שהיה בבעלות פולד מ-1932 עד 1941, הוחרם ע"י גרמניה בתקופת המלחמה ולאחריה הופקד למשמרת במוזיאון הלאומי "בצלאל" ע"י "הארגון להשבת רכוש יהודי ליורשיהם" (JRSO). יורשתו של מר פולד, גיטה גיזלה מרטין, החליטה […]

מוזיאון ישראל הודיע על החזרת ציורו של פול קלי "מחול הצעיפים" משנת 1920, לעיזבון של אספן האמנות הגרמני הרי פולד (Fuld) ג'וניור. הציור, שהיה בבעלות פולד מ-1932 עד 1941, הוחרם ע"י גרמניה בתקופת המלחמה ולאחריה הופקד למשמרת במוזיאון הלאומי "בצלאל" ע"י "הארגון להשבת רכוש יהודי ליורשיהם" (JRSO). יורשתו של מר פולד, גיטה גיזלה מרטין, החליטה לתרום את הציור לארגון מגן דוד אדום בריטניה.

פול קליי - מחול הצעיפים, 1920

פול קליי - מחול הצעיפים, 1920

"מחול הצעיפים" נמצא בקבוצת יצירות שהופקדו ע"י פולד בחברת ההובלות גוסטב קנאואר (Knauer). היצירות הופקדו בשל בריחת פולד מרדיפות הנאצים ב-1937, מתוך כוונה להעבירן לאנגליה. ע"פ חוק נאצי משנת 1941, יהודים שעזבו את גרמניה איבדו את אזרחותם ורכושם, וכך הוחרם האוסף. בשנת 1948 החל ארגון JRSO לחלק עבודות אמנות ויודאיקהשנבזזו מיהודים או מקהילות יהודיות ולא נמצאו להן יורשים או תובעים, בין מוזיאונים, בתי כנסת וארגונים יהודיים אחרים ברחבי העולם. "מחול הצעיפים" היה אחד מ-250 ציורים, 250 עבודות על נייר ו-700 חפצי יודאיקה שהופקדו למשמרת במוזיאון הלאומי "בצלאל" והועברו למוזיאון ישראל לאחר הקמתו בשנת 1965.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *