אלעד רוזן הוא זוכה פרס ע"ש אסנת מוזס לציור לשנת 2010

רוזן, יליד 1980 ובוגר המחלקה לאמנות בבצלאל, יקבל את הפרס במסגרת תערוכת יחיד שתפתח ב-16.10.2010 בבית האמנים, ירושלים. בנימוקי הזכיה כתבו חברי ועדת הפרס לארי אברמסון, חיים בן שטרית ושי אזולאי כי "הציור של אלעד רוזן רווי בציפייה לבאות – לשפת סימנים חדשה, לגיאוגרפיה אלטרנטיבית, למשיח שיופיע ויגאל את הציור מכל לבטיו. באמצעות פלטה של צבעים […]

רוזן, יליד 1980 ובוגר המחלקה לאמנות בבצלאל, יקבל את הפרס במסגרת תערוכת יחיד שתפתח ב-16.10.2010 בבית האמנים, ירושלים. בנימוקי הזכיה כתבו חברי ועדת הפרס לארי אברמסון, חיים בן שטרית ושי אזולאי כי "הציור של אלעד רוזן רווי בציפייה לבאות – לשפת סימנים חדשה, לגיאוגרפיה אלטרנטיבית, למשיח שיופיע ויגאל את הציור מכל לבטיו. באמצעות פלטה של צבעים הישר מן השפופרת וכתב חרטומים ראשוני, רוזן שואף לייצר רגעים רגשיים ולשוניים בסיסיים של צחוק ודמע, גבוה ונמוך, חורבן ואוטופיה.

על המרחב החווייתי ההטרוגני שבעבודותיו, על שפתו הישירה והכובשת ובעיקר על הפוטנציאל הטמון בדרכו יוענק לאלעד רוזן הפרס ע"ש אסנת מוזס לשנת תש"ע".

אלעד רוזן - גשם ולחם. אקריליק על בד, 2010

אלעד רוזן - גשם ולחם. אקריליק על בד, 2010

אלעד רוזן - אפריקאן בלינג (שגיא). אקריליק על בד, 2010

אלעד רוזן - אפריקאן בלינג (שגיא). אקריליק על בד, 2010

15 תגובות על אלעד רוזן הוא זוכה פרס ע"ש אסנת מוזס לציור לשנת 2010

    חמוד ולא מאיים על מר אברמסון

    אני תמיד אמרתי שהפרופיל של אלעד רוזן בפייסבוק הוא אלטרנטיבה לצבע טרי, אבל אף אחד לא האמין לי.

    (ראסטר, אתה מהמם בנחישותך הוירטואלית, אפשר עוד לטעות ולחשוב שמארב זה המקום בו מתקבלות החלטות הרות גורל).

    אהבתי את נימוקי השופטים

    "הציור של אלעד רוזן רווי בציפייה לבאות – לשפת סימנים חדשה, לגיאוגרפיה אלטרנטיבית, למשיח שיופיע ויגאל את הציור מכל לבטיו.

    ענק, ענק, ענק.

    אבויי למדינה כזאת שנותנת פרסים על ציורים כאלו..

    שלתיאל קוואק , כך במקור , להזכירך אנחנו לא נמצאים כרגע באתר מארב

    חרא בלבן אחד גדול!!!
    בושה וחרפה לאמנות העכשווית הישראלית!
    לא ייאמן כי דווקא סגל שופטים וביניהם לארי אברהמסון צייר רגיש וחכם לרוב בפני עצמו יבחרו בעבודות כאלו לפרס הסמי יוקרתי הזה.
    בקיצור ולעניין….עשרת אלפים שח במוזבזים ובמבזים שהלכו לזבל אמיתי שמתיימר להיקרא ציור!

    ברק ידידי הנך צודק במאת האחוזים בדעתך!
    זה לא רק אבוי למדינה זו גם בושה,חרפה,ותעודת עניות לאמנות ולתרבות הישראלית,העכשווית.
    פשוט אין מילים שיוכלו לתאר את הביזיון הזה!
    אני משוכנע,סמוך ובטוח שמר אבררהמסון,מר בן שטרית ומר אזולאי צריכים לתת את הדין על דבר שכזה! זה לא יכול להיות שיקבל את הפרס הנ"ל,אדם שפשוט מקורב מבחינות פוליטיות ואחרות לחלק מסגל השופטים!!!
    העבודות גרועות,רזות ולא מעניינות בעליל! שלא לדבר על כך שהן לא מרגשות בשום צורה! לא חכמות,וההומור שלהן הוא דל ביותר ולא עובד בשום צורה כזו או אחרת אל הצופה! חבל חבל חבל,כ"כ חבל!!!:(((

    אני מצטרף לגמרי לדעתם של כמה מהחברים פה,בעיקר לדבריהם של יורם וברק. זה פשוט מבזה לדעתי שהפרס הזה הפך להיות עוד פרס פוליטי של מקורבים לשופטים מבצלאל. מה עוד שהיום המקום הטוב ביותר והרציני ביותר ללמוד בו אמנות הוא בכלל המדרשה בית ברל. ב10 שנים האחרונות רק משם באמת יוצאת הבשורה לשיח האמנותי בארץ. בצלאל כבר כ"כ איבד מעצמו שהוא חייב כזאת טלטלה בכדי להתעורר.
    "מעריצה אלמונית"-את לא מבינה בשיט מה צרות עין היא! קשה לך ולא נעים לך לשמוע את האמת לאמיתה פה שכמה מהאנשים פה כתבו! וזה כנראה מכמה סיבות הכוללות את זה שכנראה ואת לא מבינה באמנות,לא מכירה את הנפשות הפועלות פה,לא מבינה את הפוליטיקה באמנות הישראלית וכמובן גם בתור מעריצה אלמונית את פשוט לא אובייקטיבית בעליל! אני מתנצל עם מילים אלו פוגעות בך. זו ממש אבל ממש לא הכוונה. הן רק נועדו בכדי שבאמת תקחי את הזמן שלך עם עצמך ותתבונני פנימה בכנות הפעם ותנסי לבוא אל הדברים מנקודת מבט קצת אחרת וקצת יותר אובייקטיבית.:)

    כנראה שכדי לזכות בתחרות חייבים ללמוד בבצלאל ולהיות קצת נדושים…
    איזה פלפולים על עבודות כה פשוטות.. תהיו בריאים!
    אין לי שום דבר נגד האמן עצמו כמובן

    אגב הפרס הוא לא מטעם המדינה אלא מטעם משפחת מוזס כמו שגם מעיד השם – כמו כן כנראה שבצלאל הוא באמת מקום שטוב ללמוד בו – גם הזוכים לפניו למדו בבצלאל!! הלוואי וקנאת אמנים תרבה אמנות טובה – עלו והצליחו!!

    אויש תשתקו. אין כאן שום קונספירציה. מדובר באמן חכם, רגיש ומוכשר במיוחד. כל הכבוד לשופטים על חדות אבחנתם ועל האומץ לבחור עבודות שבמבט ראשון נראות אינפנטיליות וסתומות ובמבט שני שלישי רביעי וחמישי שובות את לבו של הצופה, מחייכות אליו ופורשות לפניו שדה פתוח של אפשרויות חדשות (להתבונן, לחשוב על אמנות, לחשוב על העולם ועל עצמו).

    המלך הוא ערום !
    באמת? זאת אומנות ? זאת יצירה זוכת פרסים?
    מה קורה אנשים? לא קצת התפלספנו?
    ובמילים פשוטות – זה נראה כאילו משהו צוחק והבדיחה היא על חשבוננו…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *