רב ערב 21.02.24

אירוע השקה חגיגי לגיליון המודפס החדש של "ערב רב" | תערוכות חדשות בבית בנימיני | "חצר פנימית" / תערוכה קבוצתית

אירוע השקה חגיגי לגיליון המודפס החדש של "ערב רב"

שישי | 1.3.24 | 10:00

הגיליון שמוקדש להיסטוריה של תערוכות אמנות פורצות דרך בישראל, הוא תולדה של שיתוף פעולה בין מגזין ערב רב לבית לאמנות ישראלית, ונוצר בהמשך לקורס "קיצור תולדות התערוכות" שהועבר במקום בשנים 2022–2023.

האירוע בהשתתפות כותבות המאמרים והמרצות בתיה דונר, אילנה טננבאום, הילה כהן שניידרמן, תמי כץ־פרימן, דליה מנור, גדעון עפרת, אסנת צוקרמן רכטר, טלי תמיר
מנחים: רונן אידלמן, יונתן אמיר ועידית עמיחי
הרצאה אורחת: דלית מתתיהו

ההשתתפות ללא עלות – בהרשמה מראש



תערוכות חדשות בבית בנימיני

פתיחה: שישי 23.2.24, בשעות 10:00–14:00

נעילה: שבת, 13.4.24, 14:00

Disintegration / Marek Cecula

אוצרת: שלומית באומן
הרצאה: חמישי, 22.2.24 בשעה 16:30 (ללא עלות, בהרשמה מראש באתר בית בנימיני)
שיח גלריה: שבת, 24.2.24, 11:30

העבודות של צצולה מאופיינות ברמת ביצוע גבוהה מאוד, במשחקיות, בקשר בין רעיונות מופשטים לשימושיים, ובחיפוש של שפה השואבת את מקורותיה מהמודרניזם של המחצית השנייה של המאה ה־20. במהלך השנים עבודותיו עוררו דיון רחב ועדכני שחיבר בין צלעות המשולש אמנות, עיצוב וקראפט – ואף הרבה מעבר לכך.

התערוכה "Disintegration" מגיבה לרוחות המנשבות בעולם ובישראל ופורמות את היחסים בין האזרחים למדינותיהם, קוראות תיגר על המבנה הדמוקרטי של החברה, וחושפות את חולשותיה של הדמוקרטיה. צצולה מעביר את הפורצלן תהליך של שיבוש, פירוק והתכלות. בכך הוא מוסיף נדבך של עשייה בפורצלן: הנדבך הביקורתי והנוקב.

בהרצאה יספר צצולה על עבודתו, על קו התפר בין הייצור התעשייתי לבין היצירה היחידנית והאמירה האישית. זוהי הזדמנות נדירה לשמוע את צצולה, הפועל כמעצב, אמן, יצרן, אוצר ומחנך.

 

בגלריה הקטנה

"טֶקְטוֹנִי" / זיו גנל

אוצרות: רעות רבוח ושלי שביט

זיו גנל שאב השראה מטופוגרפיות אורגניות. הוא מצא אותן בנופי מחצבות, בנגב בדרך לאילת, בים המלח, בקדח של דגימת קרקע מאנטרקטיקה ובשן טוחנת בגוף האדם. בעברו היה (גם) טכנאי שיניים, ומצא דמיון בין טבע דומם של הרים ועמקים, צוקים וחריצים, לבין שטח לעיסי של שן האדם. גנל חקר מבנים פרקטלים שבהם דמיון בין מיקרו למאקרו, ותרגם זאת לעבודותיו. תהליך יצירתו אפיין את האדם שהיה, אמן־חוקר. הסטודיו שבו עבד היה למעבדת מחקר; מגוון חומרים וניסיונות שתורגמו בעבודותיו באסתטיקה, עדינות ורגישות.

בתערוכה טֶקְטוֹנִי מוצגות שכבות קרקע בתצורות שונות, נוף תת קרקעי לצד נוף הררי הבאים לידי ביטוי בצילינדרים, צלחות ושכבות ריבועיות. אלה מאופיינים בצבעוניות הטבעית של החומרים שאיתם יצר גנל עבודות מוקפדות ומינימליסטיות. לצד אלו מוצגת מעבדת מחקר קטנה, ג׳ונגל של אפשרויות זיגוג שאותן פיתח גנל בשקידה עוד מימיו במחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל.

זיו גנל נפטר באופן פתאומי באוקטובר 2023. התערוכה מציגה את הסדרות האחרונות שעליהן עבד, כולל עבודות נוף בתהליך.

מארק צצולה, צילום: סבסטיאן צימר



"חצר פנימית" / תערוכה קבוצתית

בית הנסן, ירושלים

פתיחה: שישי, 8.3.24 בשעה 12:00
נעילה: 11.5.24
אוצרת: רוני יחזקאל

סימנים קטנים למה שנמצא בחוץ נכנסים פנימה אל בין קירות הבית, מזכירים לשוהים בו שהטבע ממשיך לרחוש. כאשר מעצבים חפצי בית, נעים בין הרצון להכניס את הטבע כפי שהוא ובין עיבודו בתהליכיים אנושיים ושימוש במוטיבים ממנו במהלך מימטי וסובייקטיבי.

היוצרות והיוצרים המשתתפים בתערוכה הקבוצתית "חצר פנימית" פועלים כלקטים, ואוספים ממצאים חומריים או זיכרון נופים מן החוץ לבית מלאכתם.

משתתפות ומשתתפים: אופל גלילי ויטורי, בועז אהרונוביץ', דורית פרוביזור, הגר אופק, טליה שאנון מוזס, יובל בוכשטב, מאירה קלנדר, סטודיו Yarnatak: מריה פייגין וגאיה בלורי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *