רב ערב 29.08.23

גיליון 05 יצא! | קורסי הקוביה והמסלול הבינתחומי לאמנויות פתוחים להרשמה | אסנת בן דב / "צֵל שֶׁל צִפּוֹר חוֹלֶפֶת" | "פרימוורה" / אירוע מכירה לכבוד השנה החדשה | סלון P8: הגלריה מארחת | Solidarity Apparel / מכירת יד שניה ג׳נדר פלואידית ואקולוגית | מכירת סוף הקיץ חגיגית וסטודיו פתוח / סטודיו שירה גפשטיין

גיליון 05 יצא!

גיליון 05 של ״ערב רב״ יצא, והוא זמין לרכישה באתר. הגיליון כולל 124 עמודי מאמרים מאת יונתן אמיר, ידידיה גזבר, יהושע סימון, דורי בן אלון, דניאל לויק ורונן אידלמן, ויצירות של אסי משולם, עדן בנט, יוליאן רוזפלדט, עומר קריגר, שרה בנינגה, חנאן אבו־חוסיין וגליה עופרי.

קישור להזמנת הגיליון



קורסי הקוביה והמסלול הבינתחומי לאמנויות פתוחים להרשמה

בואו ללמוד מאמנים מובילים בתחומם קורסי ציור, פיסול, רישום, קרמיקה, אבניים ועוד.

פרטים מלאים באתר הקוביה: http://hacubia.co.il

להרשמה, הכוונה וייעוץ ניתן ליצור קשר עם המשרד בטלפון: 02-5456222

בימים ראשון–חמישי בשעות 09:00–17:00



אסנת בן דב / "צֵל שֶׁל צִפּוֹר חוֹלֶפֶת"

הגלריה בבארי

פתיחה והשקת ספר האמנית "חלון כחול": שישי, 8.9.23 בשעות 11:00­–13:00
שיח גלריה: שבת, 23.9.23 בשעה 11:00
נעילה: 14.10.23
אוצרת: סופי ברזון מקאי

האור שנכנס דרך החלון מאיר שולחן מתחלף בביתה של האמנית. עליו מונחים דברים שניתן למצוא כמעט בכל בית, בשלב מסוים של חייו: חמישה לימונים וחצי, זוג תירסים, מפת שולחן, ספר ישן. עבודת הצילום של בן דב מספרת על פעולת הקשבה ממושכת ואינטימית, שיחה ארוכת שנים עם סט טבע דומם, המגיב למהלך חיים שמביא ומוציא מביתה ספר וקערה, חרק, פרח בר או מתורבת, כלי זכוכית גבוה או נמוך, מפית או מפה; חפצים שקשורים להיסטוריה האישית־משפחתית שלה, או שנקשרו לתוכה באקראיות מסוימת. האמנית משתמשת באור וברתימה מעודנת של מסלול השמש בשמיים ועונות השנה על מנת לרשום מערכות יחסים בין האובייקטים ובינם לבינה.

אסנת בן דב



"פרימוורה" / אירוע מכירה לכבוד השנה החדשה

מתחם ההוספיס המחודש בבית הנסן

רביעי וחמישי, 13-14.9.23 בשעות 16:00–22:00
הכניסה חופשית

בית הנסן פותח את שערי האגף המזרחי של המתחם עם חגיגה של עיצוב מקומי לקראת השנה החדשה: אירוע קוקטייל ויריד מעצבים המציין את סיום עבודת השימור והשחזור של אזור ההוספיס ומגדלי השירותים ההיסטוריים. יומיים אסקפיסטיים של מוזיקה, דרינקים, עיצוב מקורי ומתנות לחג ולנפש.

ביריד יוצגו קולקציות של מעצבים מובילים מתחומי האופנה, הצורפות, הקרמיקה והטקסטיל. בין המותגים המשתתפים:

המותג FOREST עם פריטי לבוש בהשראת יער עירוני לנשים וגברים; סטודיו לקרמיקה של נועם בר שליו; כובעים ופרטי לבוש unisex של aner5777; פרינטים ואובייקטים של נעה ריץ'; מותג האופנה Holyland Civilians; מעצבת התכשיטים פורצת הדרך מילי וישניא; פרטי קרמיקה, אבל לא רק, של מעצבי המוצר הירושלמים Matter of Hands; המותג Palms and tigers עם טישרטים ופרטי טקסטיל ייחודיים; ועוד הרבה דברים יפים ונכונים שלא תרצו להחמיץ.

בואו לתמוך ביצירה מקומית – במיוחד בימים אלו חשוב לחזק ולהתגאות בקהילה היוצרת בארץ, מעצבות ויוצרים עצמאיים המאפשרים לנו לחוות ולהתחדש בפריטים מקוריים, המיוצרים מקומית כחול־לבן בתנאים נאותים ובמחשבה מחוץ לקופסא כמו שרק אנחנו יודעים לעשות.

*האירוע יתקיים בחלקו המזרחי של בית הנסן כחלק מפתיחת מתחם ההוספיס ומגדלי השירותים ההיסטוריים. הוא מתרחש לאחר השלמת חלקו האחרון של תהליך השיפוץ והשימור של בית הנסן, שהחל ב־2011.

אירועים נוספים ברחבי המתחם:

התערוכה המופלאה לכל המשפחה "ההפלגה אל שומקום" של המאיירת עינת צרפתי.

"האסטרונאוטית" חנות ספרים נודדת, תארח ברחבת הגינה הקראות סיפורים לילדים, במסגרת התערוכה "ההפלגה אל שומקום".

מיצב הסאונד "רשומות" של איילה שמיר בבית התה – גלריית הסאונד

"זיכרונות של אחרים", תערוכת יחיד של אירית בצרי במרכז לאמנות ומחקר מעמותה



סלון P8: הגלריה מארחת

גלריה P8, הפטיש 1, תל אביב

פתיחה: 30.8.23, נעילה: 2.9.23 | רביעי וחמישי בשעות 14:00–20:00, שישי ושבת בשעות 10:00–16:00

תערוכת מכירה קיצית שמחצית מהכנסותיה ייתרמו לארגון "בונות אלטרנטיבה", להמשך קידום המאבק למען זכויות נשים ולמאבק במהפכה המשטרית. התערוכה כוללת מבחר עבודות מהעשור האחרון של חברי הגלריה בעבר ובהווה, והיא מייצרת נקודת מבט ייחודית על מגוון העשייה של חברי וחברות הגלריה.

בתערוכה יימכרו עבודות אמנות מקוריות ולצידן הדפסים במהדורות מוגבלות. טווח המחירים יהיה 500–5,000.

התערוכה היא המשך ישיר של הפעילות החברתית־שיתופית של הגלריה. תפיסתה האוצרותית והאמנותית של הגלריה נקייה משיקולי רווח והפסד ומאפשרת לתת במה לקולות ייחודיים בשדה האמנות הישראלי ולפעילויות מגוונות כגון ערבי וידאו, פעולות פרפורמטיביות קצרות ועוד.

הגלריה השיתופית P8 הוקמה בשנת 2008. מאז הקמתה, הפכה הגלריה למוסד אמנות פעיל ומוכר והיא מציגה 10–15 תערוכות בשנה. הגלריה, אשר מציינת השנה 15 שנים להקמתה, עברה לאורך השנים גלגולים שונים, חברים רבים הצטרפו ועזבו, וכיום היא כוללת 12 אמנים הפועלים במגוון רחב של מדיומים ונמצאים בשלבים שונים של הקריירה האמנותית שלהם.



Solidarity Apparel / מכירת יד שניה ג׳נדר פלואידית ואקולוגית

כל ההכנסות תרומה לרכישת חיתולים ותמ״ל למשפחות בסיכון

בית של סולידריות, דרך יפו 9, קומה ראשונה, תל אביב
יום איסוף בגדים ופרטי יד שניה מרוכז: חמישי, 31.8.23 בשעות 11:00–20:00
אירוע מכירה: שבת, 2.9.23 בשעות 12:00–19:00

תרבות של סולידריות היא תנועת א.נשים רחבה, אשר מקדמת עזרה הדדית וערבות קהילתית. מאז שהחלה את דרכה כאקט ספונטני עם פרוץ משבר הקורונה, התנועה צמחה לקהילה גדולה המבוססת חלוקת משאבים שיתופית, משמע, כל חברה וחבר יכולים לתרום מהכישורים, המיומנויות והמשאבים שברשותם, וכך נרקמות רשתות תמיכה לקהילות מוחלשות. רשתות אלו מציעות בין היתר סלי מזון, ארוחות חמות, שיפוץ בתים, כיסוי חובות, ליווי קשישים, סיוע בתרגום, בבירוקרטיה ועוד.

בליבת העשייה נמצאים הרצון להיטיב וחתירה לצדק. הפעילות של הקהילה נעה בין כמה ערוצים, מתוך תפיסה של אכפתיות רדיקלית הרואה קשר בין נתינה קהילתית לבין אקטיביזם חברתי־פוליטי. למעשה, השאיפה שלנו היא לא רק לתת מענה הומניטרי נקודתי, אלא להעמיק את הבנתנו בשורשי הבעיות שאותן אנו פוגשות בעשייה, ולעמוד לצידן של קהילות במאבק לפירוק מנגנוני דיכוי ואי צדק.

תקוותנו היא להמשיך לסייע לאוכלוסיות מוחלשות, לצמוח כקהילה רגישה ומודעת ולייצר השראה לאלטרנטיבה החברתית שאנו רוצות לראות; קהילה המושתתת על ערכים של צדק ורווחה, קהילה שהתרבות שלה היא סולידריות.



מכירת סוף הקיץ חגיגית וסטודיו פתוח / סטודיו שירה גפשטיין

המכירה תתקיים בימים שישי ושבת, 1-2.9.23, 8-9.9.23, בשעות 11:00–15:00

כה אמר רבנו בוריס שץ: "רצונך לתמוך באמנות? קנה יצירות מאמנים חיים – אם אתה קונה את יצירות המתים אתה תומך בחנוונים" (1924)

מתארחים: ורד אהרונוביץ; ציקי אייזנברג; נטליה זרבובה; רני פרדס; גבריאלה קליין; אולגה קונדינה | למבקשים ישלח קטלוג מתומחר

לרגל האירוע כל הסטודיו בעד 20% הנחה

בסטודיו תמצאו:

  • עבודות שמן גדולות עד ענקיות, בינוניות וקטנות.
  • עבודות על נייר – ניתן למסגר
  • עבודות על עץ
  • פסלי ספוג
  • ספרי אמנית

גפשטיין היא בוגרת בהצטיינות של המדרשה לאמנות, בעלת תעודת הוראה. עבודת הגמר שלה (2006) הועברה ישירות לתערוכה גדולה במוזיאון ישראל. הציגה בתערוכות רבות, יחידות וקבוצתיות, במוזיאונים, גלריות ושלל חללים מוכרים. עבודותיה נמצאות באוספים ציבוריים ופרטיים רבים. עבודתה כוללת ציור, פיסול ומיצב.

האילנות 63 מושב גת רימון, 17 ד' מתל אביב (להיכנס עם הרכב עד למטה), לפרטים: 054-7729024

שירה גפשטיין, צילום: דניאל חנוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *