רכישות חדשות עבור אוספי מוזיאון תל אביב לאמנות על ידי קבוצת הרכישה "בוחרים אמנות"

חברי קבוצת הרכישה של מוזיאון תל אביב לאמנות "בוחרים אמנות", רכשו 21 עבודות של 11 אמניות ואמנים ישראלים עכשוויים עבור אוספי האמנות של מוזיאון תל אביב לאמנות. כמידי שנה, משקפת בחירת העבודות מכלול דגשים הנוגעים לייצוג רב דורי, גיוון מדיומלי, תמיכה בהתפתחותם של אמניות ואמנים בכירים במהלך דרכם האמנותית וכניסה ראשונה של אמנים, שלא זכו עד כה בייצוג יצירתם, לאוסף.

חברי קבוצת הרכישה של מוזיאון תל אביב לאמנות "בוחרים אמנות", רכשו 21 עבודות של 11 אמניות ואמנים ישראלים עכשוויים עבור אוספי האמנות של מוזיאון תל אביב לאמנות. כמידי שנה, משקפת בחירת העבודות מכלול דגשים הנוגעים לייצוג רב דורי, גיוון מדיומלי, תמיכה בהתפתחותם של אמניות ואמנים בכירים במהלך דרכם האמנותית וכניסה ראשונה של אמנים, שלא זכו עד כה בייצוג יצירתם, לאוסף.

העבודות שנרכשו ע"י הקבוצה בשנת 2023:

מאיה אטון -"הסדרה האדומה" רכישה מקיפה של גוף העבודות הרחב עליו עבדה האמנית בטרם מותה בדמי ימיה. 33 רישומים המחזיקים והמרכזים את האיכויות שאפיינו את עשייתה המגוונת במיצב, רישום ופיסול. הבחירה לרכוש את הסדרה במלואה מכירה ומוקירה את פועלה של האמנית ובחשיבות מורשתה לדורות הבאים.

אלי שמיר – "כמנהג המקום" ציור מונומנטלי ואפי של אחד מבחירי האמנים בשדה האמנות הישראלי. מעמד הקבורה המתואר בציור מתיך את עבודת האדמה בעבודת האבל. אדמת העמק ואנשיו שהיו לסיפור הממשי והמדומיין של הארץ הזאת ושל המרחב הציורי שברא האמן, נמוגים בצבעוניות מונוכרומטית ומשיכות המכחול של הרגע הנוכחי. רגע פירוק המימדים החומריים והאידיאולוגים.

דור גז – "סמירה" – דימוי אייקוני של סמירה, סבתו של האמן ובת לקהילה הנוצרית ביפו אשר גורשה ב1948 לגטו לוד (ליד). העבודה משתייכת לסדרת הסקנוגרמות מארכיון הפלסטיני-נוצרי (CPA) אשר נוצר בידי האמן ומוקדש לקהילה הפזורה ברחבי המזרח התיכון. יצירתו של דור גז מתהווה לאורך השנים כמפעל מחקרי, פדגוגי וערכי בו מתהווה העדות כרגע היסטורי ותרבותי מכריע.

נורית ירדן, שבץ-נא, 2009

אמנים נוספים שעבודתם נרכשה לראשונה לאוסף המוזיאון או אינם מיוצגים בו באופן רחב היקף:

רונן זן – "חאן אל אחדר מס' 1 ומס' 2" תצלום ועבודת וידאו אשר שואלים את ה"פריים" הצילומי לדיון בשאלת המקום וגבולותיו.

נטעלי שלוסר – "The King's Slice" פסל ברונזה המחלץ את האנושי הטמון בטבע דרך שאלת הבבואה או ההכפלה הדיגיטלית

משה רואס – "ערבה בוכיה" – פסל מובייל מודולרי המחבר בין המסורת המודרניסטית ובין נוף "דומע",

סעיד אבו שקרה, ארבעה רישומי צבועים אקספרסיביים ופראיים מהתערוכה "רוח האדם, רוח המקום: אמני משפחת אבו שקרא בעין חרוד.

אלונה רודה –  "The Juicer (late shift)"- עבודת ווידאו לילית המעלה את האווירה הדיסטופית במציאות העכשווית

כרמל בן אור – "מפל" עבודת וידאו המתכתבת בה בעת עם המסורת הניאו -קלאסית והעכשווית ומצביעה על החיבור אישה- מים

ילנה רוטנברג – "ללא כותרת" – מתוך הסדרה בוכות ציור במכחול אוויר המחולל דיוקן אישה דומעת בתקריב עז.

נורית ירדן – "שבץ נא" סדרת תצלומי צבע בהם הגריד והאות העברית פועלים ליצירת משחק שפה אישי.

בנוסף, הקרן ע"ש יונה אתינגר-הווארד גילמן לרכישת אמנות ישראלית רכשה השנה עבור אוסף הצילום של מוזיאון תל אביב לאמנות את סדרת "הפנתרים השחורים – 40 שנה אחרי", של האמן דוד עדיקא.

דוד עדיקא, מתוך סדרת "הפנתרים השחורים – 40 שנה אחרי", צ'רלי ביטון, נולד 1947, קזבלנקה, מרוקו, (ירושלים, 2011)

העבודות נרכשו בסכום כולל של חצי מיליון שקלים. קבוצת הרכישה של מוזיאון תל אביב "בוחרים אמנות", אותה מובילה היו"ר יעל בראון, נוסדה לפני עשור בשנת 2013, מתוך מטרה להרחיב ולעדכן את אוספי המוזיאון – אוסף האמנות הישראלית, אוסף הצילום ואוסף הרישום וההדפס  – בעבודות אמנות ישראלית עכשווית. מדי שנה, מציגות אוצרות המוזיאון בפני חברי הקבוצה מבחר רחב של יצירות פוטנציאליות ונערכת הצבעה על העבודות  אשר נרכשות עבור אוספי המוזיאון.

טניה כהן ־עוזיאלי, מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות: "אני מודה ליעל בראון ולכל חברות וחברי הקבוצה "בוחרים אמנות" על שיתוף הפעולה עם צוות אוצרות המוזיאון בהרחבת אוספיו. לשרון וולך ונעמי רודיך מקרן אתינגר-גילמן, על סדרת הצילום הראשונה שנרכשה באמצעות הקרן עבור אוסף הצילום של מוזיאון תל אביב. תודה שאתם בוחרים אמנות כל פעם מחדש ומעשירים את אוספי המוזיאון עם אמנות ישראלית עכשווית מצוינת ומגוונת ובכך מצטרפים לפעילות מתמשכת המבטאת את המחויבות העמוקה של מוזיאון תל אביב לשדה האמנות בישראל."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *