נבחרו אמני/ות "החממה לאמנות מקום" של מוזיאוני חיפה לשנת 2023-24

אמני החממה לאמנות המקום של מוזיאוני חיפה יניעו בשנה הקרובה פעולות אמנות יוצאות דופן הנוצרות בשטח הקהילתי של שכונות העיר חיפה וסביבתה. החממה מעודדת יצירה שמחוברת למרחב גיאוגרפי ולקהילה שגרה בו

אמני החממה לאמנות המקום של מוזיאוני חיפה יניעו בשנה הקרובה פעולות אמנות יוצאות דופן הנוצרות בשטח הקהילתי של שכונות העיר חיפה וסביבתה. החממה מעודדת יצירה שמחוברת למרחב גיאוגרפי ולקהילה שגרה בו. החממה מניעה פעולות תהליכיות בשכונות העיר חיפה, המעצימות את האפקט החברתי של פעולת האמנות והצורך בה בקרב הציבור.

אוצר החממה הוא עוז זלוף, והאמנים יזכו לליווי אוצרותי צמוד והכשרה רעיונית ומעשית לפעולה אמנותית במרחב הקהילתי. המשתתפים מקרב הקהילה לוקחים חלק מהותי בתהליך האמנותי, ומביאים איתם ידע מניסיון אישי על אודות המרחב בו הפרויקט מטפל.

ייחודן של העבודות הוא ביחס שלהם לדיאלוג אנושי כאיכות אמנותית. מטבחים ביתיים, מוסדות ציבור, סף הרחוב – הם זירות ההתרחשות והם מרחבי הסטודיו בהם העבודות נוצרות. נוכחות היא חומר היצירה המרכזי, והיא הערך המוביל בסוגה אמנותית הזו, שהודפת את הרעיון של אמנות שצריכה רק להיראות – אלא גם להיחוות ברגע האמת של היצירה.

האמניות.ים הנבחרים הם:

לירון אוחיון ועמית גביש – אמניות רב-תחומיות הפעילות בשכונת הדר ומפעילות מרחב סטודיואים מארח אירועים בעיר. אוחיון וגביש מגבשות קבוצת נשים תושבות העיר למהלך של פעולות פרפורמנס מתועדות ויצרניות במרחב הציבורי, אשר יאספו למיצב הכולל צילום, יצירות חומריות ופעולה.

יעל בן נתן – אמנית מיצג ובובנאית, המציעה מהלך קהילתי בין מטבחים של של קהילות מהגרים החיים בעיר שיעובד למיצג "puppet-cinema"(קולנוע-בובות) בו ישולבו בובות, וידאו, חפצים ותאטרון.

אודין שדמי – יוצרת וידאו ומיצבי חוויה, תיצור מיצב וידאו המשתף חובבי טבע עירוני מרחבי חיפה, שיצלמו ויעבדו בהנחייתה את הצילומים ביחס למערכת האקולוגית היחודית למקום.

אליק ניב – כוריאוגרף ורקדן יוצר, יפעל עם קבוצת נשים בוגרות, חיפאיות, ויצור איתן מופע בימתי תנועתי המתבסס על חומרים ביוגרפיים.

רחל אניו – אמנית חזותית המתמקדת בטכניקות של צילום מבויים וקולאז'. תגבש עם יחידים ומשפחות מקרב הקהילה האתיופית בעיר ובקריות מיצב קולאז' צילומי המבנה נרטיב תרבותי עצמאי של הזהות הקהילתית האתיופית, תוך שימת לב למסורות, סימבולים וכמו כן לאלמנטים נפשיים ורגשיים.

שחר טישלר – צלם ודוקומנטריסט. טישלר יבצע מהלך מזמין להשתתפות בתחום של "כדורגל-עממי". טישלר יטפח מגרש כדורגל של קבוצות חובבים מקרב תושבי חיפה והקריות. המגרש יפעל כאתר צילומים לסרט דוקומנטרי המערב את השחקנים בפעולה הקולנועית ועומד על הערך התרבותי של תחום הכדורגל במקום הישראלי והקבלתו ליצירה אמנותית.

רבקה בלאי – אמנית חזותית, תפעיל סטודיו פתוח במוסדות תרבות עממיים של הקהילה האתיופית בחיפה- גינה קהילתית ומרכז הקליטה. יצירות המשתתפים בפעילות יעובדו למיצב של האמנית.

ורוניקה ודניאל ברנרד – אמנים בתחומי פיסול וציור, יצרו מהלך פיסולי בעקבות סיפורי הגירה, בריחה ועקירה עכשוויים של מהגרים טריים מאזור הקרבות של רוסיה ואוקראינה. זכרונות קרובים יוסמלו בחפצים וקומפוזיציות של אובייקטים מפוסלים בחימר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *